Author Topic: Lista 100 najboljih video-igara svih vremena  (Read 6626 times)

ridiculus

• Strahoslovni domen999
Lista 100 najboljih video-igara svih vremena
« on: 01-09-2008, 21:53:57 »
Na drugom topiku sam već preneo Edge-ovu listu 100 najboljih igara po žanrovima, iz 2003, doduše. Sada ću staviti listu 100 najboljih igara izabranu prethodne godine od uredništva, čitalaca i ljudi koji rade u industriji video-igara. Prvih 50:

01. The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time
Not for the first time, nor perhaps the last, rated as the best game ever.
02. Resident Evil 4
Capcom’s third-person horror shooter moved the genre on from shambling zombies, but still managed to scare the hell out of everyone.
03. Super Mario 64
The archetype for 3D platforming.
04. Half-Life 2
Valve’s sci-fi shooter really got into player’s minds, with ingenious puzzles and a great story.
05. Super Mario World
A launch game for SNES that brought Mario into the 1990s.
06. The Legend Of Zelda: A Link to the Past
Despite being a Super Nintendo release, the game still holds its own today on Virtual Console for Wii.
07. Halo
Bungie’s shooter kept Microsoft in the console game, with new iterations continuing to beguile.
08. Final Fantasy XII
Epic RPG from Square which sought to move the battle-system forward.
09. Tetris
Russia’s most significant contribution to popular culture in the last quarter of a century. Maybe.
10. Super Metroid
Gumpei Yokoi’s SNES 2D platformer was set in a sci-fi universe oft-imitated, but rarely convincingly.
11. Yoshi's Island
A platformer par excellence, in which Yoshi got to be the star attraction at last.
12. Grand Theft Auto: Vice City
A blockbuster by any standards; 2004’s biggest selling game offered gamers the chance to join a crime family; stylistically the game owes much to mob movies but who’s complaining?
13. Ico
Sony’s admirable adventure was an awards dinner stalwart, but less-than stellar at the retail tills.
14. Super Mario Kart
Marvellous Super Nintendo racer that brought together all those characters and continues to influence game design today.
15. Pro Evolution Soccer 6
Crowned king of soccer games.
16. Street Fighter Anniversary
2D fighting at its most graceful.
17. GoldenEye 007
Nintendo 64 shooter from Rare that pretty much ruled the genre, at least on console, for years.
18. Final Fantasy VII
Even now, the game’s budget looks terrifying, but this adventure delivered for millions of PlayStation owners.
19. Elder Scrolls IV: Oblivion
An RPG told in visual splendour.
20. Civilization IV
Awesome strategy game spanning centuries; the high-point in a series that has consistently delivered the very best in turn-based strategy.
21. Okami
An artsy and stylish critical darling largely ignored by the public.
22. World Of WarCraft
A way of life for millions, and long may it continue.
23. Metroid Prime
Nintendo’s shooter was a high-point for GameCube.
24. Prince of Persia: The Sands of Time
Triumphant 2003 return for the classic platforming series, which melds agility with puzzle-solving and combat.
25. Sim City 2000
Will Wright’s urban planning series has millions of fans, many of whom see this as the only computer game worth playing.
26. Advance Wars
Turn-based combat for GBA that players found difficult to put down.
27. Rez
Innovative musical game that majors on looks and sound.
28. Perfect Dark
Rare’s follow-up to Goldeneye brought Joanna Dark to the world. Shooting from the hip, the game brought the N64 era to a satisfying close.
29. Deus Ex
Warren Spector’s Unreal-based end-of-the-century shooter cum role-player swept the awards board with an engrossing story arc.
30. Shadow Of The Colossus
Massive in scale, beautiful in execution; one of PS2’s highest achievements.
31. Katamari Damacy
Namco’s curious third-person puzzle action game offered a unique take on collecting stuff.
32. Project Gotham Racing 2
Superb racer for Xbox from Bizarre Creations which put style as well as speed on the agenda.
33. Castlevania: Symphony of the Night
Spooky 2D action adventure added depth to what had been a straight platforming series.
34. R-Type Final
Irem’s old-school scrolling shooters keep coming back for more. Except this really is the last one from the Japanese developer. No, really.
35. Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty
Hideo Kojima’s highly regarded adventure in which Snake sneaks up and whacks terrorists.
36. Battlefield 2
Sweden’s much-loved shooter combines strategy, tactics and role-playing.
37. StarCraft
Blizzard’s finely balanced RTS is still a multiplay favorite almost a decade after it arrived.
38. Virtua Fighter 5
Bang up-to-date arcade fighter from Sega.
39. Secret Of Mana
Square’s Super Nintendo top-down real-time RPG.
40. Wario Ware Inc: Minigame Mania
Hundreds of mini-games that tried, and sometimes succeeded, in making gaming seem new all over again.
41. Gran Turismo 4
Gaming’s defining car-sim series.
42. Rome: Total War
Creative Assembly’s RTS brought the legions of Caesar to life with outstanding visuals and AI.
43. Bomberman
Remains one of the greatest multiplayer experiences of all time.
44. Super Monkey Ball
Fantastically fun arcade platformer offers loveable creatures and bananas aplenty.
45. Company Of Heroes
Relic’s real-time strategy winner gave WW2 back some of the lustre it has lost in recent years.
46. Quake III
The highpoint in id’s series of multiplay shooters was released in 1999.
47. Far Cry
German jungle-shooter with drop-dead pixel-shaded graphics.
48. Puyo Pop Fever
Cute Japanese block-drop puzzler that offered strong multiplayer gameplay.
49. Animal Crossing
Another example of Nintendo’s ability to redefine games; Animal Crossing is a life simulation that rewards communication.
50. Shenmue
Yu Suzuki’s big budget Dreamcast adventure told the story of a young man in search of his father’s killers.

Sledi ostatak...
You are not allowed to view links. Register or Login

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #1 on: 01-09-2008, 22:03:31 »
51. Pokemon Ruby/Sapphire
It’s been ten years since Pokemon games started to appear on Game Boy.  Here were the best of the bunch.
52. Disgaea: Hour Of Darkness
Hard-core RPG from Atlus, that challenged even the most devoted fans of the genre.
53. Tony Hawk's Pro Skater 2
Open-ended skating game from a franchise that doesn’t stop delivering.
54. Chrono Trigger
Square’s SNES RPG was developed by Hironobu Sakaguchi, Kazuhiko Aoki,  Nobuo Uematsu, Yuuji Horii and Akira Toriyama. How could it fail to be wonderful?
55. Counter-Strike
Tactical FPS based on a Half-Life mod. An online favorite.
56. Guitar Hero
Created a new genre by combining a rock-out controller and simple gameplay.
57. Soul Calibur
Namco’s Dreamcast fighter was an innovator in 3D gameplay and, in its time, stunningly good-looking.
58. Tempest 2000
Jeff Minter’s hyper-surreal puzzle shooter for Atari’s Jaguar was certainly the best thing about that benighted console.
59. StarFox 64
Fixed rail shooter of the old school; straddling the world of SNES and Nintendo 64.
60. Pac-Man Vs
Successfully utilized the system link between GameCube and GameBoy Advance to bring multiplayer depth to a fading franchise.
61. Manhunt
Vicious and grisly horror game that appalled critics of the game industry, but it’s actually a pretty good stealth game.
62. Jet Set Radio Future
Sega’s roller-blader for the launch of Xbox followed on from the Dreamcast original, and offered a highly distinctive graphical style.
63. Lumines
PSP block-drop puzzler from Tetsuya Mizuguchi blended ace looks and music.
64. System Shock 2
Complex sci-fi horror shooter from Ken Levine failed to deliver commercially, despite rave reviews.
65. Darwinia
Introversion’s strategy-action game defies the usual genre-descriptions, combining the best modern gameplay with slick retro visuals.
66. F-Zero GX
Sixth game in the futuristic sliding, racing genre from Nintendo.
67. Geometry Wars: Retro Evolved
Robotron for the Xbox 360 generation; simple gameplay and lovely looks.
68. GTR2
Realism-charged supercar driving experience.
69. PilotWings 64
Airborne missions including the use of a gyrocopter and a hang glider aided the launch of Nintendo 64 in 1996.
70. Ridge Racers 2
PSP incarnation of a simple yet engaging driving series that stretches back to the dawn of PlayStation.
71. Ninja Gaiden Black
Team Ninja’s Xbox action game managed to add lustre to the original.
72. Killer7
Shooter with a difference, chronicling the many personalities of the main character, an assassin.
73. Puzzle Bobble (aka Bust-a-Move)
Taito’s classic colored balls puzzler is still a ‘casual’ hit.
74. Thief: The Dark Project
A sneaker in the first-person, Garrett was slinking through the shadows well before Sam Fisher.
75. Burnout 2
The intense speed, great graphics and tight control made this racer stand out from its peers.
76. Ikaruga
 Seizure inducing and extremely difficult, yet it had gameplay that freshened up the shmup genre—exactly what shooter fans crave.
77. Football Manager 2007
Who would’ve thought a soccer manager game could be so immersive?
78. Doom II
It was one of the main players in fostering the first-person shooter genre. Much respect.
79. Secret of Monkey Island
It’s as revered an adventure game as they come, partly because it was simply hilarious.
80. Virtua Tennis 3
Virtua Tennis 3 is the pinnacle of Sega’s stellar pick-up-and play tennis series—and we love the minigames.
81. Robotron 2084
This game’s dual joystick configuration was new at the time, and its execution is worthy of recognition still today.
82. Lemmings
They’re mindless little rodents, but you want to save them nonetheless in this addictive classic.
83. Nights
In a console world where full 3D was getting all the attention, Nights took to the skies and went 2.5 to achieve results just as spectacular as full-on free-roamers.
84. Phantasy Star Online
Phantasy Star Online’s attack combos were derived from crack cocaine.
85. Silent Hill 2
The sequel to Konami’s Silent Hill was even ghastlier than the first outing on the original PlayStation.
86. Outrun 2006: Coast 2 Coast
 This title put the “arcade” back into “arcade-style racing” with big drifts, great accessibility and sexy Ferraris.
87. Mr. Driller
It’s a dangerous job, drilling through blocks, but Mr. Driller made the task really, really fun.
88. Sega Rally Championship
Still one of the smoothest-controlling racing games around.
89. Tomb Raider
Lara Croft is now a brand, and this is where it started. The original made the world feel big even in the confines of a tomb.
90. Devil May Cry
An incredible combat system and a protagonist dripping with style means Dante is one of videogames’ top bad-asses.
91. Super Smash Bros. Melee
This fun mish-mash of Nintendo characters has earned respect in pro gaming circles.
92. Resident Evil
 Its big scares and overall creepiness defined survival horror—and let’s not forget the outrageous yet lovable voice acting.
93. Paper Mario: The Thousand Year Door
If the “flat” colorful visuals didn’t draw you in, certainly it was the accessible gameplay or sharp humor.
94. Gitaroo Man
This rhythm game tested coordination in ways unique from other titles in the genre.
95. God of War
The epic story, big boss battles and intense combat made this one of the best action games of recent times.
96. Wipeout
Mastering the control of the floating ships was almost as satisfying as connecting a missile to an opponent’s afterburner.
97. Tekken 3
The PlayStation version was one of the best arcade-to-home fighting ports when it released, with nearly arcade-perfect visuals and spot-on gameplay.
98. Sensible Soccer
This classic top-down soccer title spawned one of the most important sports game series of all time.
99. Psychonauts
It got little respect at retail, but this unique platformer has become a revered cult classic.
100. Crackdown
A superhuman cop deals out some hardcore justice in a freeform action world.

(Sigh)...  diskutujte ...

Harvester

• Radioaktivna aleja
Hm...
« Reply #2 on: 01-09-2008, 22:15:25 »
Prvo što mi je upalo u oči je da fali Prince of Persia.
A onda mi je upalo u oči da je sve puno nekakvih platformskih skakalica, dok su avanture zastupljene samo sa Monkey Islandom. Naravno, kolko ljudi, tolko lista...
"homofob, rusofil i šovinista, pokupio si sve najgore sa balkanskog podnjeblja"

« Reply #3 on: 01-09-2008, 22:20:50 »
Po meni da bi igra bila na Top 100 mora da bude relativno za sve uzraste, sto bi iskljucilo i RE i SH i Manhunt. Druga odrednica koja mora da bude ispunjena je da je numero uno Tetris, ali ovo je vise logicka disciplina no igra...

Dosta lista, koje nisu tipa pishemo ti ja i  Pera su money driven...gde je ovde Need For Speed 2 ili Most Wanted, pardon ako greshim? Za Shenmue nastavkom ljudi plachu a on je tek 50ti...

...kao Disgaea je tu , nema Persone ni jedne,  a po meni cu pre da ulozim 100-300 sati da uradim pola magistarskog nego da cepam neshto iz repetitivnog i diskutabilnog RPG zanra, koji se sto se tice pravila nije promenio poslednjih bar 10 godina ako ne i 20...
per-SONAAAAAAAAAAAAAA !!!

mafija_x

« Reply #4 on: 01-09-2008, 22:34:00 »
Daj te bre RE4 na drugom mestu! :?
Ta igra je jedna tolika smaracina da je to nepodnosljivo.
Po meni RE2 je najbolji u serijalu, ali 2. mesto! WTF?!

Starcraft 37. mesto!
izgubili smo se u sirini ideje

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #5 on: 01-09-2008, 23:12:55 »
Quote from: "Harvester"
Prvo što mi je upalo u oči je da fali Prince of Persia.

Misliš, originalni Prince of Persia? Jer The Sands of Time je na 24. mestu.

A onda mi je upalo u oči da je sve puno nekakvih platformskih skakalica, dok su avanture zastupljene samo sa Monkey Islandom.

Hm, po meni ima dosta avantura (ali ne previše!), ali to je onaj problem koji je Meho spomenuo: kako se shvata "avantura". Po meni (i mnogima) i Resident Evil je avantura, i Silent Hill je avantura, i bilo koja Zelda je avantura, i Tomb Raider je avantura, i Ico je avantura, i Okami je avantura, i Shenmue je avantura, i Thief je avantura, da ne ulazim u granične slučajeve kao što je Metroid Prime... Ono zašto ljudi ne uzimaju te igre u obzir je to što nisu "čiste"; često je potrebno i koristiti i brze reflekse da bi prešao te igre (u Shenmuu dobiješ naznaku na ekranu koji taster treba da pritisneš u sledećem trenutku i ako zakasniš... :x , što su mnoge igre koristile posle). Ali niti jednu od njih nećeš preći bez rešavanja zagonetki ili traženja nagoveštaja u dizajnu nivoa ili dijalozima.
Dobro, ako sužiš odrednicu na point&click avanture, onda si uglavnom u pravu.

Meni lično najviše smeta "prevelika" zastupljenost vozačkih simulacija. Jedino mogu da razumem F-Zero, koji je stvarno ultrabrz i uzbudljiv, onda možda Sonijev odgovor na njega, Wipeout, Super Mario Kart, gde uopšte nije poenta u vožnji i, donekle, OutRun, koji je stvarno kul - voziš se u fereriju sa dobrom ženskom u trci s vremenom. Gran Turismo, Burnout, Gotham Racing, Ridge Racers, Sega Rally, bla, bla ... to me ne zanima.
Sportske igre takođe ne igram, ali od ono malo što sam video i, čak, probao, izgleda da im je izbor dobar: Pro Evolution Soccer i Virtua Tennis jesu najbolji fudbal i tenis, respektivno.

Quote from: "..."
..kao Disgaea je tu , nema Persone ni jedne, a po meni cu pre da ulozim 100-300 sati da uradim pola magistarskog nego da cepam neshto iz repetitivnog i diskutabilnog RPG zanra, koji se sto se tice pravila nije promenio poslednjih bar 10 godina ako ne i 20...

Pazi, tu se uglavnom slažemo. A Persona je podcenjena.  :lol: (Znači ide na onaj drugi topik.) Doduše, FFXII je zapanjujuće dostignuće: kada pomislim da je ONO urađeno na PS-u dvojci, a da na PC-ju danas, koji je bar 10 puta jača mašina, jedva da ima vizuelno impresivnijih RPG-ova.

Slična stvar je i sa Soul Caliburom, igrom koju bih uvek stavio među najbolje, iako je Virtua Fighter dublji. Sećam se da sam video Namcov uvod, predstavljanje boraca, rađeno u engine-u, i kada sam podigao vilicu s poda posle pola sata šoka, počeo sam da se čudim kako niko na PC-ju nije uradio onako nešto 1999, iako je već tad bio znatno jača mašina od Dreamcasta. Izgleda da su PC diveloperi tek s Far Cry-jem shvatili šta je poenta grafike.

Za mene je najprijatnije iznaneđenje Ikaruga (i, možda, R-Type Final), sigurno najteža igra na ovom spisku, ali vrhunac 2D šutera.

A Shenmue... eh, možda najambicioznija igra svih vremena (izvini, Molyneux!). Fahrenheit ima tek mali deo onoga što je Shenmue nudio. Nije bila savršena igra, kontrole su bile nezgrapne, ali svet unutar igre je izgledao beskonačan. Biti tamo samo iz zadovoljstva i ništa ne preduzimati, to je bio trip mnogim gejmerima. Nastavak, Shenmue 2, je izašao odavno, ali ne sećam se neke razlike. Ako misliš na novu generaciju konzola, to bi bilo lepo videti. Takođe postoje i glasine o trećem nastavku.  :D

« Reply #6 on: 01-09-2008, 23:51:41 »
Eh , Final Fantasy mi nije favorit osim VII, a ako XII po Mehi i tebi vredi kupujem, makar bila glupa repetitivna RPG :)

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #7 on: 02-09-2008, 00:07:13 »
Pa, ja sam je samo "okusio" i ono što sam video mi se dopalo. Plus što ima neviđen pedigre. Mislim, Square je mogao da je zbrza posle Matsunovog povlačenja, ali oni su samo odgađali datum izlaska, tako da je ukupno vreme pravljenja igre bilo oko 5 godina.
Nema random encounter-a, što me jako veseli. Nema ni prelaza iz istraživanja u borbu, potpuno je seamless.
Svet je jedan od najvećih viđenih u RPG-ovima. Dragon Quest VIII pre nje i ona idu u smeru opčinjavanja igrača ogromnim prostorom. Vidiš planinu tamo u daljini? Onda možeš i da odeš do nje. I preko 300 različitih stvorenja u igri!
Animacija - perfektna. Čak i engleski voice-overi mi zvuče dobro.
Priča nema melodrame - tako kažu. Morao je da bude neki kompromis, ipak je to FF, a ne neko Matsunovo iživljavanje, ali, realno, izgleda da priča nema melodramske tonove koji smetaju nekim igračima u FF serijalu generalno, iako po izgledu glavnog lika ne bi to nikad rekao.

Uzgred, kada sam već spomenuo Shenmue, da li neko zna da je produkcija igre, sa svim nastavcima i eksperimentisanjem za druge platforme, koštala Segu 70 miliona dolara? :shock:

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #8 on: 02-09-2008, 00:14:16 »
Quote from: "mafija_x"
Daj te bre RE4 na drugom mestu! :?
Ta igra je jedna tolika smaracina da je to nepodnosljivo.
Po meni RE2 je najbolji u serijalu, ali 2. mesto! WTF?!

Dobro, meni je RE4 odličan, ali ne bih mu dao tako visoko mesto. Jedina mana mi je mehanizam menjanja oružja: pauziraš igru, pa onda muljaš po inventaru, itd. Bolje bi bilo da se igra samo usporava, to bi unelo osećaj hitnosti i morao bi brzo da reaguješ. Ali set-piece-ovi su genijalni. Ona scena sa gotovo nevidljivim džinovskim insektima u pustom zatvoru je jeziva!

mafija_x

« Reply #9 on: 02-09-2008, 01:01:01 »
Quote from: "ridiculus"

Dobro, meni je RE4 odličan, ali ne bih mu dao tako visoko mesto. Jedina mana mi je mehanizam menjanja oružja: pauziraš igru, pa onda muljaš po inventaru, itd. Bolje bi bilo da se igra samo usporava, to bi unelo osećaj hitnosti i morao bi brzo da reaguješ. Ali set-piece-ovi su genijalni. Ona scena sa gotovo nevidljivim džinovskim insektima u pustom zatvoru je jeziva!

E ovo je stvarno genijalna ideja, moglo bi i da se ubaci lupanje srca ala Call of Duty, mada pitanje je na sta bi to posle sve ispalo ako se ne uklopi dobro...

Inace ja sam duboko razocaran RE5, meni je ono preslikan RE4 sa next-gen grafikom, gde su tu novine? Onaj co-op mod mi i nije nesto primamljiv, ako mi je do toga pre bih igrao Left4Dead.

Ugly MF

• http://comicsartist.blogspot.com/
« Reply #10 on: 02-09-2008, 08:37:53 »
Kada sam ja bio mali,
a na commodoru 64 igrao Last Ninju (3 dela),
koji je bio tolko dobar da je 3 uradjen i za amigu,
otkrilo mi se kako igrice treba da izgledaju za ljude poput moje cudi.....

....pa je onda danas to evoluiralo u Diabla,Warcrafta,Starcrafta...

...da bi danas imali Titan Quest i Razne Q&Q.

Misliiiim,ova lista bez makar Diabla(2)koji ima dece kolko i doomachine ili platformcine, stvarno je bezveze....
"Shit 'appens..."

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #11 on: 02-09-2008, 12:52:49 »
Quote from: "mafija_x"
E ovo je stvarno genijalna ideja, moglo bi i da se ubaci lupanje srca ala Call of Duty, mada pitanje je na sta bi to posle sve ispalo ako se ne uklopi dobro...

Hvala, još kada bih imao uticaja na upravu Capcoma...

Ali, pošto ih je Mikami napustio, ne očekujem mnogo od RE5.

« Reply #12 on: 02-09-2008, 13:37:08 »
Moram da dzvanjkam jos malo: vidim na listi Killer 7, koji je stvarno jak graficki i originalan, ali se to moze reci za jos jednu igru.

Postoji neshto sto puta duhovitije i bolje odradjeno, isto od autora  Suda 51, tj Goichi-ja Suda-e. Igra se zove No More Heroes i lichi po grafici na Killer 7 a sistemu igre na GTA. Poenta je u tome shto je igra duhovita, za razliku od Killer 7 u kome je humor toliko apsurdan da nije smesan (ok, priznajem, K7 nisam zavrsio do kraja ) a gameplay totalno retro. No, NMH je farsa na GTA i kung fu filmove tipa 'osveta zbog neceg sto se desilo pre x godina' i shteta shto nema vishe bosova i kvestova. Medjutim, da li znate josh neku igru u kojoj za pare radite na pumpi, perete grafite, skupljate kokose tako shto odradite kombo na kokosovom drvetu?

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #13 on: 02-09-2008, 15:58:59 »
Quote from: "..."
Medjutim, da li znate josh neku igru u kojoj za pare radite na pumpi, perete grafite, skupljate kokose tako shto odradite kombo na kokosovom drvetu?

Heh, to zvuči kao nešto iz Shenmue-a.

« Reply #14 on: 02-09-2008, 16:28:56 »
Eto , Shenmue ce biti josh 1 razlog shto zalim sto nisam uzeo Dreamcast. Drugi je Soul Calibur, po meni najbolji fight svih vremena. VF mi je bio brz, a Tekken imao jeftine bossove i teshke tenstringove.

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #15 on: 19-09-2008, 23:15:24 »
Evo, da se nadovežem na prethodnu rečenicu, pošto sam pogledao svoju "biblioteku" naslova za Dreamcast. Kakva je to konzola bila!!! Sega je vukla pogrešan potez za pogrešnim potezom, ali kao što kaže Peter Moore, nekada predsednik Sege od Amerike, pa šef Xboksa, a sad EA Sports-a:

In the end it didn't work out. It was tough, but those were great days and I've never met anybody who regretted buying a Dreamcast. Soul Calibur anyone?

(intervju u Guardianu, You are not allowed to view links. Register or Login)

RPG-ovi kao Phantasy Star Online i Skies of Arcadia; pa tuče kao Soul Calibur, Virtua Fighter 3, Dead or Alive 2, Power Stone 2; Virtua Tennis (nisam ljubitelj virtuelnih sportova, ali ova serija je najbolji tenis); pa šuteri kao Ikaruga, Rez (izašla kasnije i za PlayStation 2, ali zamišljena u početku samo za DC) i Mars Matrix; pa vožnje kao Metropolis Street Racer ili F355 Challenge (najteža od svih); ritmičke igre kao Space Channel 5 i Samba de Amigo; Shenmue, Bangai-O, Jet Set Radio, Sonic Adventure, Ecco the Dolphin, Seaman (jedna od najbizarnijih "igara" svih vremena) ... Dreamcast je pucao od kreativnosti svojih autora. Ajd' na stranu Segina nesposobnost u marketinškim vodama, ali nikada nisam zaboravio Sony-ju što su dokusurili DC (i Saturn pre njega). :cry:  I nikada i neću, sem možda ako Fumito Ueda ne napravi još desetak onakvih igara.

Da prekinem pre nego što me uhvati nostalgija za Saturnom...
(Uzgred, i bez nostalgije, neke od navedenih igara imaju još uvek najbolja grafička rešenja, kako je to rekao jedan kritičar.)

Meho Krljic

« Reply #16 on: 20-09-2008, 10:44:12 »
Ueda, kakvom brzinom pravi igre, može da napravi deset komada jedino ako bude živeo tri prosečna životna veka.

No. Čitao sam tu izjavu Petera Moorea pre neki dan na Eurogameru i čudio se kako je pored svih onih Japanaca koji su drmali u firmi baš on bio taj koji je obnarodovao izlazak Sege iz hardverskog rata...

Inače, da se razumemo, jeste Sony ubio Segu, ali nemojmo zaboraviti kako je sve to počelo: Sega je od Sonyja tražila tehnološko rešenje za konzolu sa CD-om (odnosno za CD drajv za konzolu) ali su ih nakon jednog glupog nesporazuma bukvalno odjebali. Onda se Sony zainatio da mu ne propadne nekoliko godina R&D-a i ostalo je istorija.

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #17 on: 20-09-2008, 11:07:43 »
Hm, ja sam mislio da je Sony trebalo da sklopi dil sa Nintendom u vezi CD tehnologije (Sega je koristila diskove, Nintendo nije, sve do GameCube-a, a i taj format je...specifičan).

« Reply #18 on: 20-09-2008, 14:20:51 »
Ne brini Meho, sace da XboX 360 kao malo jeftinija a skoro isto tolko dobra konzola potisnuti PS3. Onda ce nestati pojam platformske igre, fajta i RPGa na japanski nacin i ostati Halo, Doom, i tako dalje.

Meho Krljic

« Reply #19 on: 20-09-2008, 20:30:33 »
Zapravo, Playstation 3 polako uspeva da smanji razliku u broju prodatih konzola između sebe i 360ice,a ne treba zaboraviti da je 360 imao godinu dana prednosti u startu.

Problem je što Playstation 3 još uvek nema definišući naslov (tzv. Killer App.), a 360ica ih ima dva (Halo, Gears of War).

Meho Krljic

« Reply #20 on: 20-09-2008, 20:32:37 »
Nego, da, skroz sam se prebrojao, nije Sega nego Nintendo. Sorry za pogrešne informacije.

Meho Krljic

« Reply #21 on: 20-09-2008, 21:00:38 »
A, evo sad sam se setio i zašto sam pomešao. Sega je sebi iskopala grob još sa Saturnom. Saturn je launchovan 1994. godine i solidno se prodavao u Japanu, ali je u Americi izgledalo da će Playstation da ga porazi. Zato je Sega odlučila da prvobitno planiran američki launch ove konzole (drugi septembar, prozaično nazvan Saturnday!!!) tajno promeni, pa je Tom kalinske (šeg Sega America) izašao usred E3-ja pred publiku i novinare i najavio da se, neočekivano Saturn može kupiti širom Amerike već u tom trenutku (neka četiri meseca pre datuma za koji su svi mislili da će biti launch date) po ceni od 399 dolara. Publika u delirijumu!!! Nova konzola, koju su svi očekivali krajem leta, VEĆ je u prodaji!!!!! I to ne bilo čija nego Segina!!!

Sledeći se na binu penje Steve Race, koji je bio predsednik SCEA (američki ogranak Sonijevog kompjuter entertejnment odeljenja), polako prilazi mikrofonu i izgovara samo jednu rečenicu: dvestadevedesetdevet dolara.

Kraj Segine bajke. Izašli su na tržište prerano, tako da je bilo vrlo malo igara da se kupe tokom tog leta (i još manje dobrih, naravno), i još su pritom imali najskuplju konzolu generacije, plus su imali ugovor samo sa četiri prodajna lanca, ignorišući Wall Mart, što im se, naravno u perspektivi obilo o glavu. Nije da se sa Dreamcast zaista nisu svojski trudili, ali... Sony ih je ubio.

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #22 on: 20-09-2008, 23:16:17 »
To je sve tačno. Ah, ta istorija. Ali možda ključni faktor Sonijeve pobede u toj, 32-bitnoj generaciji se može opisati jednom rečju: Squaresoft. Kao što je omogućio prevlast Super Famicoma/SNES-a (u Japanu zajedno sa Enixom), tako je isto uradio ključnu stvar za PlayStation.

PS je svoju privlačnost gradio na novini 3D poligonalne tehnologije, sa kojom je Saturn teško izlazio na kraj. Ali zato je bio nadmoćan u 2D-u, uz Neo-Geo verovatno vrhunac takve grafike. Iz naše situacije je apsurdno to što je 2D iz tog vremena dobar isto koliko je bio i tada, dok onovremenski 3D danas izgleda smešno.

(Naravno, uz sve ovo, ti znaš da je mnogo cenim neke igre izašle za PS 1 i 2, ali ne i Soni kao izdavača, iako im se omakne, pa produciraju nešto kao Ico ili Siren.)

E sad, rasprava "2D ili 3D" je potpuno pogrešna i ne bi nas odvela nikud. Nije 3D napredniji oblik istog (u nekim slučajevima jeste, ali to nije pravilo), samo drugačiji. Pogodniji za neke ideje i žanrove. Na primer trke. Trka mora da ima prostor, dubinu. Inače nema adrenalina, ne u dovoljnoj meri. S druge strane, 2D šutere ne bi nikada mogao da prebaciš u 3D, a da zadrže i 50% aktivnosti. To bi bilo suludo. A za sve koji misle da je "realizam" jedini cilj kojem treba težiti u igrama, reći ću ono što reče neko u Edge-u (zaboravio sam o čemu se pričalo): "Svakog dana na putu do parka srećem bolje mapiranje tekstura."   :lol:  Zašto bih se oduševljavao kopijom (i to slabom)? A pogotovo kopirati realnost po cenu umetničkog dizajna kome je uzor estetika javnih WC-ova je jadan kompromis. Ne da sam ja protiv tehnološkog napretka u igrama, to bi bilo glupo. Ja sam samo protiv tendencije da gospodar (ideja) i rob (tehnologija) zamene mesta. Pokojni Gunpei Yokoi (koga ću spomenuti u mom tekstu o Metroid serijalu) je davno postavio teoriju po kojoj je igrivost važnija od tehnologije (Lateral thinking of withered technology). Ako je to rekao Nintendov šef za istraživanje i razvoj, onda to treba shvatiti ozbiljno. Eto, malo me je odvelo razmišljanje o Saturnu dalje nego što sam želeo, ali možda je to i dobro.

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #23 on: 20-09-2008, 23:42:28 »
Naravno, postoji jedan izuzetak od ovog negativnog trenda koji sam spomenuo, a to su simulacije, čija je suština upravo u vernoj reprodukciji realnosti, u svojim specifičnim okvirima, tako da im se to ne može zameriti. Iz tog razloga neki kritičari prave distinkciju, pa simulacije odvajaju od video-igara u užem smislu.

Meho Krljic

« Reply #24 on: 21-09-2008, 13:22:37 »
Ma, nema sumnje da se ja 110% slažem sa ovim što prićaš. Čak sam svojevremeno počeo da pišem tekst o tome kako je trka za 3Dom drastično umanjila kvalitet igara, ali ga nikad nisam dovršio.

Father Jape

« Reply #25 on: 21-09-2008, 13:34:30 »
Poslednje dve igre koje sam igrao su MekGijeva Alisa i Undying, dakle obe jedne od onih ranijih 3D igara i... tako upada u oci koliko su obe dugacke u odnosu na prosecne danasnje PC shootere. Jednostavno, savremena cutting-edge grafike je postala toliko skupa/vremenski zahtevna da sav taj sjaj uzrokuje neminovno sve krace i krace igre.
Ironije je sto kako imam sve manje vremena za takve stvari, krace igre mi sve vise odgovaraju.   :cry:
Blijedi čovjek na tragu pervertita.

To je ta nezadrživa napaljenost mladosti.

Dušman u odsustvu Dušmana.

Ča je vrime vengo pljosnat krug? – Raste Kolović

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #26 on: 21-09-2008, 15:39:54 »
Pa, uvek ostaje varijanta da se licencira rendering engine i fizički endžin itd, ali i to je jedna loša navika i razlog zbog koga izuzetno cenim Valve. Kako bi to Meho rekao, mora se dati respect tamo gde su ga zaslužili, a u Valve-u su rešili, kad su pravili Half-Life 2, da odrade igru od početka do kraja (osim Havoc engine-a, ali to je već standard).

Nego, malo sam procunjao po forumu Sveta kompjutera, delu vezanom za igre, naravno. Ima tamo "interesantnih" teza (:lol:), ali ne pada mi na pamet da oživljavam stare rasprave. Od mnogih grešaka, izdvojiću dve koje ljudi često prave:

1. Sude o nekoj igri na osnovu porta.

U mnogim slučajevima ne radi ista grupa ljudi na portu; često se original zamišlja tako da odgovara određenoj platformi: kontrolama, sposobnostima hardvera, okružanju u kojem se igra, itd.
Vidim, recimo, da je napravljen Biohazard 4 za PC. Ja sam ga igrao na GameCube-u početkom 2005. (američku verziju). Portovan je na PlayStation2 krajem te godine i na PC u 2007. Pretpostavljam da je ova poslednja verzija ona koju je igrala većina igrača u ovom gradu. Svaka novija verzija verovatno ima opcije koju prethodna nema - neki novi mod, ili oružje možda. Međutim, pošto sam video verziju za PS2 svojim očima, znam da original na GameCube-u izgleda bolje, što u atmosferskoj igri tog tipa nekome može biti značajna stavka. I razlog za to ne treba tražiti u većoj "moći" konzole, već u tome što je Capcomov Production Studio 4 godinama radio na tome predvođen Šinđijem Mikamijem. Imam snažan osećaj da verzija za PC izgleda najgore, čak i posle 2 godine zaostatka. I onda će doći neko i primetiti kako igre te vrste imaju zastarelu grafiku, iako je u pitanju inferiorna verzija preko dve godine stare igre! (Sve ovo nezavisno od pitanja značaja i uticaja same grafike u gejmpleju uopšte.)

2. Konzole se smatraju bazom za kratkotrajne udare adrenalina, koji se igraju kada se nema vremena (od par minuta do sat).

Ovde se kućne konzole brkaju sa arkadama. I dok zaista postoji veliki broj arkadnih konverzija, ja sam i PC jedno vreme upotrebljavao uglavnom za igranje igara na MAME emulatoru (uz ostale namene druge vrste). Da je ova teza tačna, ne biste nikada čuli nekog da se žali kako se smorio igrajući neku igru na (zamisliti po želji) konzoli, jer je igrao nivo XY vremena i poginuo pre nego što je stigao do tačke za snimanje. Ta zamerka je možda na mestu, ali u kontradikciji je sa početnom zamerkom.

mafija_x

« Reply #27 on: 21-09-2008, 16:06:16 »
Ja mogu da potvrdim da je RE5 na PS2 superiorniji u odnosu na PC verziju, GameCube verziju nisam video, niti sam ikada u zivotu video GC uzivo! :shock:

ridiculus

• Strahoslovni domen999
« Reply #28 on: 21-09-2008, 16:38:59 »
Pa, ja sam kupio GameCube (američki) da bih igrao Biohazard 4 i Metroid Prime i Zeldu: Wind Waker-a. A vodio sam se mišlju da će ljudi oko mene kupiti PS2, pa ću ga lako moći pozajmiti, ili kupiti posle par godina. Ali Capcom je napravio lep posao sa konzolom - šteta (za Nintendo, ne za Capcom, pogotovo ne za igračku populaciju) što ti naslovi nisu ostali ekskluziva: uz Biohazard 4, tu su i Biohazard 0, Viewtiful Joe, Killer 7, P.N.03, kao i suspendovani Dead Phoenix.

Izašao je i Soul Calibur II, koji je bio na sve tri konzole svoje generacije, ali je po mnogima verzija za GameCube najbolja, ne zbog Linka koji se pojavljuje kao borac, već zato što kontroler ima takav raspored tastera da je lako praviti kombinacije, a Soul Calibur se zasniva na kombinacijama tastera više nego na sukcesijama.

Ah, da, i Eternal Darkness, kao jedan od interesantnijih horor naslova. (I Ikaruga, ali već je prethodno izašla za Dreamcast - Treasure vole da izdaju za konzole kojima se bliži propast.)

mafija_x

« Reply #29 on: 21-09-2008, 23:09:11 »
Quote from: "Father Jape"
Jednostavno, savremena cutting-edge grafike je postala toliko skupa/vremenski zahtevna da sav taj sjaj uzrokuje neminovno sve krace i krace igre.
Ironije je sto kako imam sve manje vremena za takve stvari, krace igre mi sve vise odgovaraju.   :cry:

Ja moram takodje da se pozalim na grafiku. Naime ja ne razumem kako mogu da naprave igru Guitar Hero 3 za pc i da meni ta igra na 1GB ram laguje! Mislim mehanika GH je prostija od Tetrisa!

Iz protesta sada prelazim na Frets on Fire!