Author Topic: Mad Max: Fury Road  (Read 34043 times)

Le Samourai

Mad Max: Fury Road
« on: 27-06-2010, 11:49:32 »

Albedo 0

Re: Mad Max: Fury Road
« Reply #1 on: 04-01-2013, 18:27:42 »
užas

još užasa

SaksOverkill

« Reply #2 on: 27-07-2014, 20:23:02 »

SaksOverkill

« Reply #3 on: 10-12-2014, 22:53:02 »

Albedo 0

« Reply #4 on: 20-01-2015, 19:42:38 »

ginger toxiqo 2 gafotas

« Reply #5 on: 29-04-2015, 18:15:45 »
Road Wars 2015 DVDRip XviD-EVO

http://www.imdb.com/title/tt4530832/
"...get your kicks all around the world, give a tip to a geisha-girl..."

Kunac

« Reply #6 on: 29-04-2015, 18:57:07 »
Foršpani za MMFR obećavaju dobru postapo zabavu.
"zombi je mali žuti cvet"

Ghoul

« Reply #7 on: 11-05-2015, 18:05:51 »
varajeti je svršio! :D

Film Review: ‘Mad Max: Fury Road’

MAY 11, 2015 | 07:00AM PT

Even the 'Fast and Furious' movies look like Autopia test drives next to George Miller's powerhouse reimagining of his iconic 'Mad Max' franchise.

Justin Chang
Chief Film Critic

Thirty years have passed since our last visit to George Miller’s sun-scorched post-apocalyptic wasteland, and yet “worth the wait” still seems a puny response to the two hours of ferocious, unfettered B-movie bliss offered by “Mad Max: Fury Road.” The sort of exhilarating gonzo entertainment that makes even the nuttier “Fast and Furious” movies look like Autopia test drives, this expertly souped-up return to Max Rockatansky’s world of “fire and blood” finds Tom Hardy confidently donning Mel Gibson’s well-worn leather chaps. Still, the tersely magnetic British star turns out to be less of a revelation than his glowering co-lead, Charlize Theron, decisively claiming her place (with apologies to Tina Turner) as the most indelible female presence in this gas-guzzling, testosterone-fueled universe. It remains to be seen whether Theron will boost distaff turnout for Warner Bros.’ heavily marketed May 15 release, but either way, word-of-mouth excitement over the film’s beautifully brutal action sequences should lend it tremendous commercial velocity through the summer and beyond.

Miller may be better known of late for directing the (ostensibly) younger-skewing likes of “Babe: Pig in the City” (1998) and the two “Happy Feet” musicals, but for the many who have longed for him to return to his down-and-dirty Ozploitation roots, “Fury Road” will seem nothing less than the fulfillment of a dream — not least the writer-director’s own. To describe the production as long-gestating doesn’t do justice to the sheer litany of setbacks, delays, overhauls, recastings and budget inflations that have plagued the picture since Miller first envisioned it years ago, when it might still have been plausible for Gibson to reprise the role that made him a star. Suffice to say that for all the obstacles the writer-director and his collaborators endured in the interim, the finished film feels entirely of a piece with its three predecessors, never mind that the combined costs of the latter are dwarfed by “Fury Road’s” budget (reportedly well over $150 million).

We are, admittedly, a long way from the lean, unnerving outback fable of “Mad Max” (1979), and an even longer way from the weirdly arresting, kid-friendly detours of “Mad Max Beyond Thunderdome” (1985). Vastly more complex on a technical scale but simpler on a conceptual one, “Fury Road” is, for all intents and purposes, a two-hour car chase interrupted by a brief stretch of anxious downtime, and realized with the sort of deranged grandiosity that confirms Miller’s franchise has entered its decadent phase. All the more remarkable, then, that the movie still manages to retain its focus, achieving at once a shrewd distillation and a ferocious acceleration of its predecessors’ sensibility. There is gargantuan excess here, to be sure — and no shortage of madness — but there is also an astonishing level of discipline.

SEE MORE:Tom Hardy Talks Taking on Mel Gibson’s ‘Mad Max’ Mantle at ‘Fury Road’ Premiere

Wisely, Miller and his co-writers (the comicbook artist Brendan McCarthy and original “Mad Max” actor Nico Lathouris) seem to have taken their cues from the spare yet sturdy narrative architecture of the series’ acknowledged high point, “Mad Max 2: The Road Warrior” (1981), whose influence can be felt even in the new film’s bare-bones prologue. Years after some unexplained cataclysm, the world has fallen into lawless disarray, as Hardy’s Max briefly explains while being pursued across a landscape of hot orange dunes and endless horizons (the Namibian desert stood in for Australia this time around). The chase soon ends with our hero captured, imprisoned and tortured in the Citadel, a desert stronghold ruled by a despotic warlord known as the Immortan (Hugh Keays-Byrne), who has enslaved what remains of the local populace by exercising miserly control over the water supply (inadvertently bearing out Keegan-Michael Key’s California-drought joke at the recent White House Correspondents’ Dinner).

Fans will remember (if not necessarily recognize) the Australian character actor Keays-Byrne as having played the Toecutter in the original “Mad Max,” and his appearance here suggests a hideous, heavy-set reincarnation of that earlier villain, complete with snaggle-toothed face mask and kinky breathing apparatus. His male soldiers, or “war boys,” show their respect for their leader by sharing his gloriously awful fashion sense — their torsos branded and bared, covered in white body paint, and blinged out with shrunken-head necklaces and other demonic accouterments. The film’s first half-hour alone is a marvel of freakshow aesthetics: Blood banks and breast pumps are among the Immortan’s more imaginative means of controlling and sustaining his people, while skulls figure prominently in Colin Gibson’s elaborately grotesque production design and Jenny Beavan’s richly imagined costumes, which are at once outlandish and pinpoint-precise.

Setting the plot in motion — and lending the film the swift, steady undercurrent of rage suggested by its title — are the five beautiful young women the Immortan has taken as his “wives” (Rosie Huntington-Whiteley, Zoe Kravitz, Riley Keough, Abbey Lee and Courtney Eaton), whom he keeps locked away and forces to bear his children. Their defender and rescuer is Imperator Furiosa (Theron), a formidable warrior with a mechanical left arm, who is tasked with replenishing the Citadel’s fuel reserves at nearby Gastown; she seizes the opportunity to smuggle the women out of the stronghold in a massive armored truck. When the Immortan sends his war boys after them, with Max himself lashed (temporarily, at least) to the front of a minion’s car, the proceedings kick into high gear.

As evidenced by everything from the original “Mad Max” trilogy to “Babe: Pig in the City,” Miller is a wizardly orchestrator of onscreen mayhem, and in the two lengthy chase sequences that bookend “Fury Road,” he ascends to that rare level of action-movie nirvana where a filmmaker’s sheer exuberance in every detail becomes one with the audience’s pleasure. Everything we see here seems to have sprung fully formed from the same cheerfully demented imagination — whether it’s the cars that look like overgrown porcupines on wheels, the poles that catapult the war boys from one vehicle to the next, or the fiery windstorm that sets in mid-chase, making short work of some of the less well-armored participants. Adding yet another frisson of excitement (as well as a hint of anti-terrorist subtext) is the fact that the war boys aren’t just killers but fanatics, brainwashed into believing eternal paradise awaits them if they die in battle. This may explain their devil-may-care habit of crawling over and under their vehicles while they’re in motion, like kids navigating a jungle gym at 150 miles per hour.

Miller conjures a vibe somewhere between monster truck rally in hell and Burning Man death-metal concert — as signaled by the very funny inclusion of a rocker whose fire-breathing electric guitar seems to be at least one source of the pummeling, wall-to-wall score (by the Dutch musician Junkie XL, who recently scored “Run All Night” and “Divergent”). The magnificence of the below-the-line contributions can hardly be overstated, particularly the outrageously acrobatic fight choreography and the seamless visual-effects work, all lensed by d.p. John Seale in dynamic, enveloping widescreen images. If it sounds interminable — and for viewers not on the film’s specific wavelength, even a minute of this stuff will be hard to take — rest assured that Miller proves himself a maestro not only when he’s slamming huge metal objects together, but also when attending to such subtler matters as pacing and modulation (with the invaluable assistance of his editor and wife, Margaret Sixel).

Notably, our engagement doesn’t wane even when “Fury Road” downshifts into an interlude of tense, close-quarters intimacy, as Max, lone road warrior that he is, must reluctantly endure the company of Furiosa and her five comely refugees. The feminist undercurrents rippling through this movie are by turns sincere, calculated and teasingly tongue-in-cheek: Our first good glimpse of the wives, clad in skimpy white rags and gathered around a water spout, plays like a vision out of “Girls Gone Wild: Coed Car Wash.” Even when they join in the fight, it can be hard to tell where erotic fantasy ends and empowerment fantasy begins, which is very much in keeping with the film’s unapologetically grindhouse attitude. Yet if “Fury Road” doesn’t deliver as pure a hit of girl-power retribution as say, Quentin Tarantino’s “Death Proof,” it’s hard not to respect the dramatic stature with which Miller elevates his female characters; Huntington-Whiteley and Kravitz, in particular, embody the sort of quiet defiance that ensures these women, though victimized, are never reduced to mere victims.

SEE MORE:Mel Gibson Makes Surprise Visit to ‘Mad Max’ Premiere

“You know hope is a mistake,” Max warns Furiosa late in the game. But even as it plunges us back into a vividly familiar realm of nihilism and despair, “Mad Max: Fury Road” never feels even remotely cynical — or exploitative. There’s nothing but tenderness in the fiercely protective manner with which Furiosa and the five wives regard one another, or in the key supporting role of Nux (a wonderful Nicholas Hoult), an eagerly aggressive young war boy whose dramatic shift in perspective takes the story in an unexpectedly poignant, and romantic, direction. As for Max himself, he remains a thin, tenuous figure at best — less a fleshed-out character than an avatar of revenge and survival — which is precisely what has made him such a durably iconic creation over the years.

Mad Max 2.0 comes saddled with a slightly different tragic origin story, referenced in quick, hallucinatory memory blips involving a young girl (Coco Jack Gillies), but we accept Hardy in the role instinctively — aided by the cruel iron mask that obscures much of his face until the movie’s midpoint, but also by the actor’s taciturn charisma. Still, there’s no denying that Miller and his collaborators have subtly conspired to put our hero in the passenger seat of his own reboot, while deftly ceding the spotlight to Theron’s Furiosa, and the characters’ rapport is as physically electrifying as it is emotionally charged. Tellingly, plans are reportedly in the works for a “Fury Road” sequel called “Mad Max: Furiosa,” raising the expectation — perhaps unreasonable, on the strength of Miller’s powerhouse movie — that this duo’s finest hour may yet be ahead of them.

eddie coyle

« Reply #8 on: 11-05-2015, 18:12:24 »
Za sada su svi svrsili, 100% na Paradajzu, 9.2 prosecna ocena na uzorku od 22 kriticara...

Albedo 0

« Reply #9 on: 11-05-2015, 21:48:34 »
bogumi, ovo baš i ne uliva nadu

http://www.imdb.com/title/tt1392190/ratings?ref_=tt_ov_rt

ukratko, ocjenu nabudžili klinci, što je stariji gledalac to pada ocjena

eddie coyle

« Reply #10 on: 11-05-2015, 21:59:26 »
pa po toj logici ispade gori od novih Avendzersa, a to je cini mi se fizicki neizvodljivo...

http://www.imdb.com/title/tt2395427/ratings?ref_=tt_ov_rt

Albedo 0

« Reply #11 on: 11-05-2015, 22:13:59 »
zavisi u odnosu na šta ocjenjuju, matorci ocjenjuju u odnosu na Mela, i po ovome izgleda da su razočarani

vidiš i sam da su za Fury Road 8,3 % ocjena u stvari kečine, dok je kod Avengersa 1,4%

8% bijelih listića :)

Ipak je to drugačija publika, ova Avengersova stripadžijska je zadovoljna, MadMax fanovi izgleda nisu. Brzo je to spalo na 8,3 ocjenu, realno u prvih mjesec dana stoje neke stravične devetke + a ovo već ispod

No, živi bili pa vidjeli, ostaje i dalje nada da će razvaliti.

eddie coyle

« Reply #12 on: 11-05-2015, 22:35:23 »
Ma Mela niko ziv ne moze da prejebe, tu ja i ne ocekujem neka cuda od hardija plus ovde ce izgleda Sarliz da izdominira. Sa druge strane kritika totalno izbezumljena, svi odusevljeni a i oni su valjda uglavnom neki matorani...

Albedo 0

« Reply #13 on: 11-05-2015, 22:48:08 »
od kritičara sam vidio samo ''kinetic cinema experience'', što su maltene rekli i za Rise of the Planet of the Apes, a karakteri jednodimenzionalni i kinetički

uz ovo poređenje sa Fast and Furious, čujem samo pohvale ritma, CGI-a, akcije, tenzije, ali ne i nešto više od toga

+ ovo ''If there's a sticking point, it's that Max is barely a character; he's a figurehead, a recognised name to hang the film on''

barely a character, hm

u međuvremenu, klinci popeli ocjenu na 8,6

ali oni 9,3 a matorci 6,9
velika razlika

vidjećemo, gledaćemo...

Ugly MF

• Natural born FlatEarther!!!
    • https://www.facebook.com/Art-of-Bojan-Vukic-396093920831839/
« Reply #14 on: 12-05-2015, 00:32:38 »
ja juce i danas iz zaebancije repriziro sva tri MadMaxa, da mi bude sveze kad budem gledo novi, i mogu reci da sam se nauzivo,odmorio se gledajuci nesto istinski napravljeno bez cgi....

Albedo 0

« Reply #15 on: 12-05-2015, 10:02:43 »
u međuvremenu, na IMDB nabudžili do 9, al razlika u generacijama i dalje ista

9.5 klinci
7 stariji

inače, glasači su 80% Non-US, gdje su oni uopšte pogledali film?

US users dali opštu ocjenu 8.5

Dzimi Gitara

« Reply #16 on: 12-05-2015, 11:16:53 »
A stariji su ovi 45+ koji su tražili rešenje ontoloških pitanja u Mad Max-u i za koje će staro ostati nedodirljivo u toj meri da neće lepo da ocene novo ni kad im se svidi, i "Top 1000 voters" koji ne smeju da kvare reputaciju i da ovakvim filmovima daju više od 7, a i toliko samo zato što su dobre volje prema dečjoj zabavi.

Može to i tako da se gleda, ali ja jedva čekam da se zavalim u bioskop i gledam kako sejmeni dolaze.  :-|
Kamenje iz džepova http://kamenje.blogspot.com/

eddie coyle

Albedo 0

« Reply #18 on: 12-05-2015, 15:43:21 »
toga sam se i plašio, bat du nat kil d mesindža!

Mileva

« Reply #19 on: 12-05-2015, 15:50:53 »
ja juce i danas iz zaebancije repriziro sva tri MadMaxa, da mi bude sveze kad budem gledo novi, i mogu reci da sam se nauzivo,odmorio se gledajuci nesto istinski napravljeno bez cgi....

Dobra ideja

Ghoul

« Reply #20 on: 12-05-2015, 15:52:24 »
ja sam repriziro tanderdoum, da malo ublažim hajp samom sebi... :)

Albedo 0

« Reply #21 on: 12-05-2015, 17:25:25 »
Males under 18  8.8
Females under 18    10.0

Males Aged 45+     7.1
Females Aged 45+   8.5

:)

da li je ovo na pomolu feministički Mad Max, iliti D. Furiosa? 8-)

Гражданка Шульц

• ведьма
« Reply #22 on: 12-05-2015, 17:49:49 »
2 words: Tom Hardy.  :)

Albedo 0

« Reply #23 on: 12-05-2015, 18:17:47 »
dakle, ništa feminizam, samo još jedan kiljan fenomen 8-)

Гражданка Шульц

• ведьма
« Reply #24 on: 12-05-2015, 22:46:07 »
Sta ti ja znam sta je posredi, samo pretpostavljam. Bar sto se klinki tice.

A i Sarliz izgleda odlicno  8-) Das lepim i popularnim ljudima glavne uloge, i to ti je pola posla.

Ja cu verovatno pogledati, mada ne izgaram nesto, polako, kad stigne na red.

Ugly MF

« Reply #25 on: 12-05-2015, 23:23:34 »
Sarliz nije labava glumica, au contraire!...Imas ih raznih,moglo se zezne tu kod kastinga...a sa njom ides na sigurno... ;)
meni je veca greska Tom Hardi....mada i okej,mogli su da stave Tom Kruza ili Kijanu Rivsa,maaaaaaajko...
znas,,,cak ni Brendolina ili onaj magarac Kolin Farel moooozda ne bi bili losi, imaju tu facionomiju kad ih zabradish, zaprasnjavis,,,

Гражданка Шульц

• ведьма
« Reply #26 on: 13-05-2015, 11:56:35 »
Da, da, sigurno.
Odlican kasting, nemam prigovora  :lol:

Kolin i Brendzolina su mi mnogo odbojni, tako da bolje ne. A da su stavili nekog od ove druge dvojice, taman ne bih ni gledala :)

Ghoul

« Reply #28 on: 14-05-2015, 08:03:17 »

Meho Krljic

« Reply #29 on: 14-05-2015, 08:21:58 »
Lepa analiza, poštena i tačna.

2) Naš Maksa je u ovom filmu previše ponižen i srozan: ne radi se bre to sa junakom! Prvo ga kao debila izradi onaj zubati aeroplanac na samom početku i otme mu kočiju i kamile. OK, to nam je kao potrebno da se pokrene zaplet, nismo umeli drugačije, pa i da nekako progutamo. Ali tome nije tu kraj, jer posle toga gledamo: a) Maksa sa debilnom so-1980s čupavom "frizurom" a la proto-Braveheart; b) kako ga bacaju u svinjac da lopata govna; c) kad ga proteraju u pustinju, na glavu mu metnu karikaturalnu glavu nekakve lutke, eto tako, zajebancije radi; d) a onda ga film nemilosrdno baca među nekakvu dečurliju koja kao da su zalutala iz australijskog mutanta između PLAVE LAGUNE i GOSPODARA MUVA! I tu se naš Maks (kao lik), a i čitav MADMAX3 (film), definitivno surva u provaliju promašenosti, loše računice, besmisla i budalaštine, i ne oporavi se sve do kraja, čak ni tokom obligatorne masovne scene jurnjave po pustinji.

Znam da ljudi pokušavaju da nađu opravdanja za ovaj film i racionalizuju da tu ima svakojakih iskupljujućih elemenata (ima nekih, dobro, nisam ni ja fašista), ali overall, ovo gore nabrojano jeste dovoljno da ga sahrani.

Ugly MF

« Reply #30 on: 14-05-2015, 09:54:45 »
bas ga odgledah, pre par dana,,,,i tad su mi smetale te neke stvari, i sad smetaju, pogotovu ending, jes sve lepo Gule 1000% opiso i srocio,
al ja nekako ipak mogu da zazmirim, ipak su to Australci, sa malo Amerskih para i ideja, jelte...
tad u tom momentu je nekom finansijeru doslo da indoktrinise decu da je najbolji zivot u gradovima pa kolko god da su radioaktivni,pusti i nepitrebni, gradovi su ipak gradovi, jer tu na okupu,masu je najlakse kontrolirat, apokalipsa ilu ne!
...kakav si ti Gule Srbin da ne pomenes ovakvu jednu toriju zavere!!??!!....

Albedo 0

« Reply #31 on: 14-05-2015, 10:19:22 »
prepolovila se generacijska razlika, bar nešto lijepo da se desi

Ghoul

« Reply #32 on: 14-05-2015, 12:07:50 »
...kakav si ti Gule Srbin da ne pomenes ovakvu jednu toriju zavere!!??!!....

mislim da se iz priloženog jasno vidi da nisam toliki srbin kao ti.

Ghoul

« Reply #33 on: 14-05-2015, 20:24:08 »
****(*)
4+

za
MAD MAX: FURY ROAD
od Ghoula

Petronije

« Reply #34 on: 14-05-2015, 21:20:01 »
Uf, pa ovo i da ispadne četvorka kad se malo pribereš od uzbuđenja, biće odlično :mrgreen: Izgleda da ću morati u bioskop posle x godina. Samo je pitanje gde gledati u BG???

Ghoul

« Reply #35 on: 14-05-2015, 21:38:15 »
btw. 3-D mi nije skoro nimalo smetao, mada, ko može da bira, verovatno je bolje gledati u 2-D, gde ima.

Meho Krljic

« Reply #36 on: 14-05-2015, 21:40:29 »
Meni je krivo što zbog službenog puta sutra propuštam premijeru, ali mislim da ću ga pogledati o vikendu. Otkad sam video prve trejlere sa pravom pirotehnikom i stantovima nadao sam se da će film biti na njihovom nivou.

Meho Krljic

« Reply #37 on: 14-05-2015, 21:48:28 »
Tom Hardy says he knew he owed George Miller an apology after he saw 'Mad Max: Fury Road'

CANNES – “Mad Max: Fury Road” hit la Croisette this morning and like their counterparts in America and the UK the global media went gaga for George Miller’s visual masterpiece.    Before the movie’s red carpet screening the director and his cast sat down for a packed press conference in the Palais.  While Theron wasn’t asked about the silly controversy centered on misogynists who are calling for men to boycott the movie, Miller was asked what the original Mad Max, none other than Mel Gibson, thought of the movie.
Although Gibson and Miller hadn’t seen each other “for a long time” the former collaborators sat next to each other during the film’s world premiere last week in Los Angeles.
"Mel is someone in a sense who cannot lie and he started chuckling during the movie and I thought, 'There's that chuckle that I remember.' Then he started chuckling and kneading me in the ribs and then he started acting me ask about the actors because he's about to direct a movie in Australia,” Miller says. “Then he gave me great respect at the end as a director because I think he's a wonderful actor, but also a really great director. “
Also Read: Review: The modernity of 'Tale of Tales' almost triumphs its visual splendor
Miller continues, "It was kind of an emotional moment for me. You probably know I was heartbroken to see what was happening with Mel because I had always known him to be a really, really good man."
The new Max Rockatansky, Tom Hardy, was asked if he had any qualms about taking over a role that helped turn Gibson into a global superstar.
"Like any actor you get excited to get the part," Hardy recalls. "Than I realized…that 'Mad Max' is synonymous with Mel Gibson and there group of people who love Mel as Max so if it's not Mel as Max…I was a little bit crestfallen for a second."
Also Read: Fox Searchlight nabs Paolo Sorrentino's 'Youth' with Michael Caine in prime lead role
Miller made it clear he specifically want something new and that helped Hardy feel more comfortable about taking the role.
"Ultimately George and Mel are on a journey for three movies and the legacy continues to develop," Hardy says. "So, I just had to take comfort in George being [comfortable] with that."
The true stand out in “Fury Road,” however, is Charlize Theron.  The Oscar winner portrays Imperator Furiosa, a warrior willing to risk everything to save five women from the horrific Immortan Joe  (Hugh Keays-Byrne).  Theron says she saw great potential in the project from the beginning.
Also Read: 6 things we learned from the Coens, Jake and Guillermo at their Cannes press conf
“I had heard kind of just lose talk about it. There was a lot talk about the female character that would stand alongside Max,” Theron says. “So, for a female actress that sounds really good. Seeing it through was something else. I've been doing this for awhile and I had my cynical self and I'd freak out every once and awhile and George just never disappointed. He promised me he'd do something and delivered on it and never veered away from that.”
Theron continues, “For me it was incredible to play in this sandbox - literally - and be a woman not trying to be a man, celebrate everything there is about being a woman. Not trying to put women on a pedestal, but be surrounded by other women who are just real.  And in a story that was informed and real. So, I know that I was given a great opportunity.”“Mad Max: Fury Road” has received euphoric reviews and at the time of this story has a 90 on Metacritic and an astounding 99% Fresh on Rotten Tomatoes out of 90 reviews.  Since production wrapped over two years ago, Hardy and Theron have both been public about what a grueling and difficult experience it was.  Their reactions to the final product include a mea culpa from the film’s leading man.
Hardy provided the following long-winded and fascinating reaction. 
“I suddenly got what George was talking about actually because for seven months I think the most complicated piece for me or the most frustrating piece for me or the hardest parts was this was trying to know what George wanted me to do at any given minute so I could fully transmute his vision,” Hardy says.  “But because he's orchestrating such a huge village - literally - so many departments and…because the vehicle is always moving…the whole movie is just emotion.”
More importantly, Hardy turns to Miller on the podium and remarks, “There was no way, I mean, I have to apologize to you because I got frustrated. There was no way George could have explained what he could see in the sand when we were out there.  Because of the due diligence that was required to make everything safe and so simple, what I saw, was a relentless garage of complexities, simplified for this fairly linear story. I knew he was brilliant, but I didn't know how brilliant until I saw it. So, my first reaction was 'Oh my god, I owe George an apology for being semi-off it.'”
Apparently Theron didn’t need to apologize to Hardy (although reportedly Hardy may still need to make good with his co-star), but she clearly recognizes “Fury Road” now stands alongside the best films of her career.
“I was blown away. The post-production was really long. You kind of go on with life and then I saw it and I was in a dark theater kind of by myself and I was a kid back in South Africa watching a movie,” Theron says. “It felt like I was in a world that was so different and I think the time of post-production gave us all a moment to breath so I had full appreciation of when I watched it in the theater. I was really blown away by the time and the effort people put towards this film. I knew it was a long time because my hair was in a ponytail. “

Nightflier

• Geek Royalty
  • Wolf Who Rules
    • Nightflier's Bookspace
« Reply #39 on: 14-05-2015, 23:16:01 »
Fury Road je film godine, makar do Star Warsa. Uz nekoliko ograda.

Pre svega, ovo je verovatno najvažniji feministički film još od "Telme i Luiz". Šarliz Teron, odnosno Furiosa, nimalo nije sporedan lik, već nosi film i Max - kojeg jadni Hardi igra harizmatično otprilike kao prosečna cigla - ne mora ni da bude nazočan. Štaviše, čak je i lik Nikolasa Holta bolje odglumljen i višedimenzionalniji, pa i bitniji za čitav doživljaj filma nego Maxov. Gotovo da sam uveren da je Miler samo iskoristio Maxovu slavu da bi dobio pare da snimi priču koju je želeo da ispriča. Max je ovde čak i manje bitan od "kralja Konana" iz "Crvene Sonje".

Scenario je manje-više priprost, ali je zato world building besprekoran i u sebi sam vrištao tražeći jošjošjoš filmova, stripova, serija, sourcebookova i pojašnjenja prikazane civilizacije. Usputne kritike savremenog potrošačkog mentaliteta nisu napadne, već taman kako treba, dok je dijalog (namerno) zatupljen - čime se oslikava civilizacijsko stanje čoveka, ali i stanje svesti (nominalnog) protagoniste.

Režija je sumanuto dobra. Gotovo čitav film je jedna velika akciona scena i nema ni trenutka praznog hoda i dosade, ali takođe nema nijedne sekunde u kojoj gledalac zavrti glavom u neverici ili "ma daj" momentu, izazvanom nekim egzibicijama na platnu.

Muzika je za deset oskara a ne za jednog.

Ako ikako možete, gledajte ovo u bioskopu. Vredi svaku paru datu za ulaznicu - inače 100 RSD jeftiniju nego za "Ultrona".
Sebarsko je da budu gladni.
First 666

taurus-jor

• FSFF
« Reply #40 on: 14-05-2015, 23:40:54 »
"Pobesneli Maks: Autoput besa" je možda najluđi akcioni film koji sam IKADA gledao i stoji rame uz rame sa"Drumskim ratnikom" (1981). Džordž Miler je snimio ovaj film napaljen kao klinac i uspeo je da potuče samog sebe u kategoriji najepskija, najmaštovitija i najubitačnija drumska jurnjava svih vremena. Film pruža tačno dva sata gotovo neprestane akcije, tj potere po pustinji, sa strateški raspoređenim zatišjima da stvar ne postane dosadna. Dijaloga ima veoma malo. Ja bih i to malo sasekao na pola. Likovi se upoznaju kroz akciju i telesnu glumu, koja je za desetku. Šarliz Teron je za ovu ulogu zaslužila još jednog Oskara. Njena žestoka Furioza je definitivno centralni lik u filmu; mada je preterivanje reći da ona vodi akciju u celom filmu - Maks na polovini ipak preuzima inicijativu. Tom Hardi je dobar, ali u tih dvadesetak rečenica koje izgovori ne može baš da se odluči kojim će akcentom da govori. Ali to je minorna zamerka. Hardijev Maks je psihotičniji od Gibsonovog. Najbolje je da isključite sva poređenja sa Gibsonom, jer "Autoput besa" nije nikakav nastavak filmova iz originalne trilogije već - novo pričanje priče o Maksu Rokatanskom. Elementi sva tri filma su tu: trauma (gubitak porodice) iz prvog, jurnjava sa motorizovanim varvarima, gubitak V8-interceptora i upravljanje cisternom iz drugog, obrisi kakve-takve nove civilizacije i spasavanje nevinih, zagađenjem netaknutih duša iz trećeg filma. Međutim, motivi su pametno varirani i gotovo bešavno uklopljeni - kao što je bešavna montaža. Dakle 2.700 (i slovima DVE HILJADE SEDAM STOTINA!) rezova se ne oseti u filmu. Naracija ide kao metak. Zaplet je jednostavan da jednostavniji ne može biti (beže, skaču i bore se od tačke A do tačke B i nazad), ali je PRIČANJE tog zapleta bogato, dinamično i dramatično. Drumske bitke i kršenja sumanuto dizajniranih vozila - sa minimumom CGI-ja i maksimumom (pogibeljnog) kaskaderaja - nisu same sebi svrha. Svaki detalj ima svoj razlog postojanja, pa čak i kad je tako očigledno preteran kao onaj ludak sa gitarom-bacačem plamena (već je postao zaštitni znak filma, rekao bih). Zamerke koje imam - nabudžena, neprirodna fotografija (kojoj nedostaje ona prljavost iz originalne trilogije), prvoloptaška upotreba unutrašnjeg monologa na početku filma i poneki drveni dijalog - potpuno odlaze u drugi plan kad se sagleda sve ono što vredi. Ovo najčistiji film koji sam video dugo, dugo godina unazad, i blagosloveno pošteđen studijskog mešanja sa ciljem da se film učini podjednako prijemčivim i babi i bebi. Ne znam kako će "Autoput besa" da prođe na blagajnama, ali znam zasigurno da je za dugo pamćenje i višestruka gledanja. P.S. Film sam gledao u 2D; ne patim za 3D.
Teško je jesti govna a nemati iluzije.

http://godineumagli.blogspot.com

Гражданка Шульц

• ведьма
« Reply #41 on: 15-05-2015, 15:57:05 »
Leb ti jebem kakvih sve budaletina ima  :shock:

http://wehuntedthemammoth.com/2015/05/12/furious-about-furiosa-misogynists-are-losing-it-over-charlize-therons-starring-role-in-mad-max-fury-road/

Uuuu JBT hevi! Prvo, ne mogu da verujem da ovakvi uopste postoje, drugo, koliko se samo ovaj debil oseca ugrozeno. Treba mu skratiti muke, ako je for real.

Mada, sad me je, za inat, film bas zainteresovao. Jer vidim da ima jos slicnih jadikovki na temu (levog) feminizma koji porobljava Ameriku :P  :twisted:

zosko

« Reply #42 on: 15-05-2015, 20:57:01 »
nije lose, nije lose... cak ni hardy ne kvari uzitak. sad bih jos, moram na stare. :lol:
moving on my own trace

eddie coyle

« Reply #43 on: 15-05-2015, 22:42:04 »
Pogledah ga i ja, I-Z-D-R-K-A-V-A-NJ-E u najboljem i najgorem smislu.
O ovom najgorem kripl je vec nasiroko elaborirao kod sebe i to je to, ruku na srce film i nema neki preteran razlog da postoji osim toga sto im se moze, Milerova igrarija nekim igrackama za koje nije imao para kad je bio mali ali ta igrarija je vecim delom filma a pogotovo kod poslednjeg obracuna toliko spektakularna da mu se sve prasta.
Hardi nit moze da parira Melu a cini mi se da ga boli patka da i uopste pokusa, on je tu da odradi ulogu Maksa i to je to, sa druge strane Sarliz jebe kevu u tri smene, Holt i one curice funkcionalni.
Iako je glavni negativac Imortan Dzo upecatljiv i dobro dizajniran ostaje problem sto nema nekog zajebanijeg hencmena sa kojim ce maks direktno da se obracuna, kao Vernon Vels u Ratniku.
3D je bio sasvim pristojan, jedino mi je takvud izbusio opne i ispomerao organe sa gromoglasnim zvukom.
Ceka se picobato da izhejtuje...

Ghoul

Meho Krljic

« Reply #45 on: 16-05-2015, 21:55:30 »
Da, i Kripl i ti ste uglavnom časno uboli sve što treba pohvaliti i sve što treba pokuditi. Meni je donekle nejasna zapanjujuće visoka kritičarska harmonija u gromoglasnim pohvalama filmu na zapadu iako je ovo film u kome sam uživao dva sata. On ne samo da nije bez problema, nego je i u nekim stvarima radikalno dekadentatn, pa po tome predstavlja logičnu ekstrapolaciju Thunderdomea.

Zapravo, sami likovi i zaplet su negde između modernističkog prezira za character arcove, motivacije i uverljiv world building - ovo je maltene kao Usta puna zemlje sa motorima i električnim gitarama - i videoigračkog odmaka u stilizaciju koja nije "realistična" i nema direktnu kulturološku vezu sa zemljom iz koje potiče (kao i prva dva filma) već treba da posluži eksploataciji tokom 20 ili 40 sati igranja i igrača opsluži sa nekoliko različitih mikrokultura i ambijenata. (recimo, scena, zapravo samokadar sa "vranama" deluje kao stvorena za igru i videćemo hoće li bitiproširena u BluRay verziji filma).

I čak, film je u mnogim scenama praktično parodičan, Miller je mnoge stvari ovde uradio očigledno namerno - recimo maestralno režirana three-way tuča između Hardija, Teronove i Houlta na početku u kojoj se kratež kao falusni simbol iz prva dva filma eksplicitno pokazuje kao nefunkcionalna alatka za rešavanje problema OVOG filma. Uz to ide i to da Max više nije "mad" koliko deluje dementno, dakle, stalno ima flešbekove na (sada već dalju) prošlost, komunicira režanjem i nervoznim gestovima, fizički je prenaglašen do trapavosti. Hardi ovo, mislim, nije sam smislio. Miller ovde zaista ima agendu da podrije tu mačoidnu tradiciju akcionog blokbastera sa puškama i vozilima, od toga da je u centru zapleta oslobađanje žena iz porodiljskog ropstva, da je Furioza lik sa kudikamo više motivacije i većim emotivnim spektrom od Maksa, preko transformativnog delanja žena i na Maksa i na Naksa čije novopronađene motivacije nikada nisu izražene rečima i mogu se samo opisati kao uticaj slobodnih žena na muškarce, do susreta sa starijim ženama koje se hrabro bore da prežive i produže (vrstu), koje pričaju o starim vremenima, ali nose sa sobom, bukvalno, zametak budućnosti, to jest, jelte, seme. Dakle, ovo je skoro pa udžbenički spisak ženskih prava potrebnih da se ostvare kako bi smo pričali o ravnopravnom društvu: pravo na izbor  partnera i odlučivanje o porodu, pravo na raspolaganje svojinom, pravo na ekonomsku samostalnost itd. - seme je i bukvalna i metaforična slika žene koja je tu da rađa (po svom izboru) ali i da se hrani od sopstvenog rada i tako dalje i tako dalje. I uopšte, film isijava jednu humanističku, optimističku energiju, od Naksovog preživljavanja, preko transformacije do herojskog martirstva, pa kroz tu priču o semenu i vodi koje ima, al eto, vlast ne da... Baš je onako, no man (or woman) left behind.

Da je ovo suptilno prikazano, nije, pogotovo je kraj napustio ikakve pretenzije na uverljivost i zadovoljio se jednom praktično biblijskom slikom, ali opet, akcija i krajolik mnogo znače. Silne dekadentne stilizacije koje deluju parodično kada se razmatraju hladne glave (kao i upeglanost i doteranost postapokaliptičnih stilizacija koju Ghoul pominje), postaju vizuelno zadovoljavajuća gozba kada krene da leti perje i mada je Miller, jelte, lekar, skoro da je za nepoverovati kroz šta je sve naterao kaskadere da prođu. Par instanci CGI kadriranja koje se uoče su tim više primetne jer je ostalo tako stvarno u domenu prevrtanja i eksplodiranja.

Ali opet, Miller je jako, jako dobar u scenama koje su "manje" po opsegu, dakle u tučama u skučenijim prostorima, gde pokazuje vrlo opsesivnu svest o mestu na kome se ljudi bore, opcijama koje imaju na raspolaganju itd. Plus, crtanofilmovsko preterivanje sa prskanjem autolaka po ustima, sa ubrizgavanjem nitro-goriva direktno kroz auspuh, sa mišmešom mitologija i ideologija koje baštini Immortal Joe (inače isti glumac koji je glumio Toecuttera u originalu) sa "svedočenjem" warboys koje je dalo i urnebesnu scenu kada žrtvovanje svog druga Norna ocenjuju sa "mediocre", to čoveku ne može da ne iznese osmeh na lice.

Čudan film. Još čudniji blokbaster. Vrlo me zanima hoće li igra koja izlazi 1. Septembera proširivati mitos filma.

Ghoul

« Reply #46 on: 17-05-2015, 03:27:09 »
žene vladaju na box ofisu, ali ne ove maxove!

procene zarade za petak, u americi:

1.   PITCH PERFECT 2
$27,800,000

2.   MAD MAX: FURY ROAD
$16,770,000

:-D

inače, maxu se prognozira debi vikend od oko 40 miliona u usa - ali zaradiće taj mnogo više u ostatku sveta.

milan

« Reply #47 on: 17-05-2015, 16:15:53 »

Čudan film. Još čudniji blokbaster.
Najtacniji i najsazetiji opis ovog filma. Ja sam potpuno ODLEPIO! Prosto, nisam mogao da verujem sta sam gledao u bioskopu, a da dolazi iz ovakvog Holivuda. A taj worldbuilding... takav osecaj stvaranja sveta poslednji put sam imao pre petnaestak godina, gledajuci prvi deo Gospodara Prstenova... Zelim igre, zelim stripove, zelim jos filmova koje nam opisuju ovaj unisteni, napaceni, uplakani, sumanuti i prelepi postapokalipticni svet!!!!
Film godine, za mene! I film mnogih godina!!!

Nightflier

• Geek Royalty
  • Wolf Who Rules
    • Nightflier's Bookspace
« Reply #48 on: 17-05-2015, 16:48:08 »
Nema sumnje da će Furosin put povratiti aktuelnost postapokalipse - ako nigde drugde a ono međ stripovima i knjigama. (S tim u vezi, preporučujem strip Lazarus. Odličan.)
Sebarsko je da budu gladni.
First 666

Father Jape

Blijedi čovjek na tragu pervertita.
To je ta nezadrživa napaljenost mladosti.
Dušman u odsustvu Dušmana.

https://lingvistickebeleske.wordpress.com