• Welcome to ZNAK SAGITE — više od fantastike — edicija, časopis, knjižara....

Časopis Libartes

Started by Mims, 03-02-2011, 03:28:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Meho Krljic

Quote from: Anomander Rejk on 09-09-2012, 20:39:49
Pa evo, ako to nekog još zanima, meni su se jako dopala dva teksta.

Prvi je Mehin SA ONE STRANE EKRANA : IGRE DUHA I IGRE DUHOVA
I ako mi tema video igara nije nešto preterano interesantna, ovaj tekst mi je bio više nego zanimljiv. Vrlo kompleksan prikaz, koji osvetljava različite uglove fenomena video igara. Istražuje njihov razvojni put- od igrica sa prostim, vrlo jednostavnim radnjama do savremenih igara na kojima rade čitavi timovi industrije zabave. Istražuje i ko igra video igrice- od radnica u trafikama, do savremene više srednje klase. Autor postavlja pitanje da li su video igre umetnost, ako nisu, šta ih to razlikuje od umetnosti, a koje su sličnosti, tačke gde se dodiruju sa umetnošću ? Šta igru čini različitom od filma, teatra, poezije ?
Jedan od mogućih odgovora bi mogao biti fidbek- one proizvode povratnu reakciju. Možete vikati na televizor, mrštiti se na pročitano, ali tek u igri istinski učestvujete.
Igre takođe pružaju osećanje moći. Ono što ne možemo postići u stvarnom svetu, možemo postići za ekranom.
Igre igrača stavljaju u svetove koji postoje nezavisno od njega ( i to je fenomen, dodao bih, gde se igre najbliže dodiruju sa umetnošću-ili postaju umetnost ? ).
Ne poznajem toliko materiju video igara, pa ne bih ulazio u dublje opservacije, ali tekst me je baš zainteresovao. Možda će neko potkovaniji na tu temu imati šta da kaže o ovom tekstu.

Što se tiče proze, od svih pročitanih priča, najviše mi se dopala prva- RUKE, autora Berislava Jurića.
Priča je potpuno u duhu teme, zrelo napisana i lepo osmišljena. Igrom, plesom, pokretima ruku, autor se služi da nam zapravo pokaže unutrašnju sliku čoveka-njegovu tugu, otuđenost, samoću. U ovoj priči , telo, ustvari ruke, su instrument kojim se dopire do ljudske duše. Opisujući ruke i njihove pokrete, autor nam na prvi pogled, jednostavno, pokazuje put ka psihi, nekim unutrašnjim stanjima ljudskog bića... A u stvari, nije to uopšte jednostavno, samo je naizgled tako, jer je dobro napisano.

E, da, htedoh još malopre da ti se zahvalim za lepu reč o ovom mom tekstu ali ponelo me predvođenje čopora.  :oops: :oops: :oops:

Inače, bojim se da je tekst preterano dugačak i glomazan i da je svoje poente trebalo da napravi na najmanje tri puta manje prostora, ali mi je drago da na tvom primeru vidim da je barem nešto jasno nekome ko inače nije neki pasionirani igrač, tj. da si prepoznao koja bi trebalo da bude diferencija specifika igara koja ih čini posebnim duhovnim sadržajem (sa druge strane od filma, literature itd.). Hvala.

Josephine

Vrtiš u krug i izvlačiš iz konteksta, Meho Mesto u paklu ti je već zagarantovano. :)  Pogotovo kao vođi čopora.  :lol:

Rekla sam sve što sam imala. Ko je razumeo, jeste, ko nije - nije. Ne bih se više objašnjavala. I ja imam pravo na to.   :lol:

Meho Krljic

Imaš, imaš, naravno. Poštujemo.

Muzički intermeco:

ORIGIN - "Finite"

Josephine

Samo bih zamolila da mi se ne upisuje mišljenje o autorkama i fotografjama. Nigde nisam iznela sud o njima, već o potezu časopisa i rubrici.  :)

Meho Krljic

Pa, ovo je dosta određeno mišljenje:

Quote from: D. on 09-09-2012, 19:24:47
Ne rekoh li da Mims nije ponudila ništa novo? Izazovno? Tih fotki ima svuda na netu. Tako bih i ja poslala svoje tačke. Ništa novo, izazovno, bla, bla.

Dakle, Mims, kao urednica, nije autor fotografija, ergo, autorka nije ponudila ništa novo niti izazovno. Ja razumem da ti impliciraš da su ove fotografije iste ili slične slikama koje je ista autorka drugde publikovala i da je onda Mims trebalo da ih nekako diferencira verbalnim pojašnjenjem, ali eksplicitno kažeš da su fotografije "ništa novo, izazovno".

Josephine

"Mims nije ponudila ništa novo".

Šta u ovoj rečenici tebi nije jasno, Meho? Nebitno ko je autor, Mims je urednica i treba da brine o formi, čitaocima, kontekstu. Ona je samo ubacila fotke kojih ima svuda (u drugim, određenijim, možda i pripadajućim, kontekstima).

Ne fotke, nego rubrika nije ništa novo.

Rubrika. Rubrika. Rubrika.

Te fotke mogu da gledam na toliko drugih mesta. Uz komentare čitalaca.


Mims je jednostavno bila lenja. Naručila par fotki i nije se potrudila. Zato autorki nije učinila uslugu. Naprotiv. Obesmislila je tuđ rad, jer broj ima temu.

Meho Krljic

Ali Mims i autorka su imale, pretpostavka je, dogovor kako će fotografije biti objavljene a fotografije je birala autorka. Dakle, ako su fotografije objavljene uz autorkin blagoslov tako kako jesu, onda je krivica (ili zasluga) barem jednako na autorki!!!!!!! Dakle, kritikuješ i nju, htela-ne htela.

Što nije ništa negativno, da ne bude zabune, ali ponavljam da nije jasno u odnosu na šta tačno ovo nije novo i šta to te fotografije pružaju u odnosu na pretpostavljeni izazov koji se očekuje od njih...

No, da ne šibamo mrtvog konja više nego što je zabavno, rekla si već da se ne bi dalje raspravljala, a ja samo mogu da se ponavljam  :lol:

Anomander Rejk

Nema na čemu, Meho. Jeste podugačka, ali oprašta joj se jer je obrađeno dosta aspekata teme, nisam siguran ni da li bi to moglo i kako da se kraće kaže.
Ima tu dosta zanimljivih stvari, posebno to da li eventualno skupa, visoka produkcija video igara u tehnološkom smislu, može približiti igru recimo filmu, ili ipak nešto nedostaje, izgrađeni likovi, odnosi, emocije, priča koju film može, a igra ne može dočarati.
Tajno pišem zbirke po kućama...

Meho Krljic

Ma pisao sam ja već mnogo puta o tome šta to film ima a igre nemaju i vice versa i zašto tu razliku treba negovati a ne nužno stanjivati. Nadam se da je ovaj nespretni tekst malčice pomogao da se vidi zašto igre treba posmatrati sa drugog aspekta, a ne kao evoluciju filmske naracije.

Nightflier

Quote from: Stipan on 09-09-2012, 19:39:31
Quote from: Nightflier on 09-09-2012, 19:36:52
Eh, slaba sam ti ja konkurencija, Stipane.

Jesi, jesi, ne pravi se bezazlenim, čitao sam onu tvoju pesmu što si je postovao na radionici...

Pa dobro, ali ti si valjda svestan da ja baš i ne znam šta radim kada pišem? Pišem retko - možda napišem jednu ili dve pesme godišnje - i to što napišem je najčešće destilat onoga što u tom trenutku osećam. Pravi pesnik bi trebalo da piše kad god hoće, o kojoj temi hoće i da piše često. Ono što ja pišem su obične izjave, nasumice rasložene u stihove. No, videćemo šta će cenjena urednica poezije da kaže. :)
Sebarsko je da budu gladni.
First 666

lilit

@mims,

meni se sviđaju narandžasta slova!

čime je moj omiljeni skriboman zaslužio da ima dva teksta u ovom broju? :lol:
That's how it is with people. Nobody cares how it works as long as it works.

Boban

Najtflajeru, ti pišeš pesme?
Bože...
Put ćemo naći ili ćemo ga napraviti.

Stipan

Eto vidiš Najtflajeru, uvek se nađe neki prikriveni ljubitelj poezije...

Mims

Quote from: lilit_depp on 10-09-2012, 01:37:06
@mims,

meni se sviđaju narandžasta slova!

čime je moj omiljeni skriboman zaslužio da ima dva teksta u ovom broju? :lol:

Ah, naručila sam mu još jedan, zato što sam bahata, al' nije stigao da napiše.  :(
sheep happens.

Minutipopričizam - http://milenailic.blogspot.com/

Nightflier

Quote from: Boban on 10-09-2012, 01:55:39
Najtflajeru, ti pišeš pesme?
Bože...

Naravno, kao svi pravi muškarci. :P Zar nisi znao da je to bilo obavezno za samuraje?
Sebarsko je da budu gladni.
First 666

Nightflier

Quote from: Stipan on 10-09-2012, 04:26:58
Eto vidiš Najtflajeru, uvek se nađe neki prikriveni ljubitelj poezije...

Ma Boban je čista poezija u pokretu, što bi se reklo.
Sebarsko je da budu gladni.
First 666

pokojni Steva

"Alvarez je nervozno žmirkao posmatrajući sunce kako zalazi iza Siera Madre. Vatrena narandžasto-crvena kugla topila je sićušna zrnca prašine, i toplotu mu slala kroz čelo direktno do mozga. Ponovo je žmirnuo, proverio pištolj i opremu, pogledao niz put. Dvojica lokalnih alkosa dremala su ispred bara ;dok su se u prašini na sredini ulice igrala su se čupava i bosonoga deca koja danima nisu videla četke ni kade, pomisli Alvarez".


http://libartes.com/2012/avgust/proza/boris_misic.php


Trired sam refrešovao stranicu, reko', mora da me comp zajebava.
Na Radionici se pustim pa pročitam i sledeći pasus, da vidim, ali...
Toliko o Libartesu. Autoru se, kao što već rekoh, uspeh ličnog Raskršća očito smeši.  xcheers
Jelte, jel' i kod vas petnaes' do pola dvanaes'?

Perin


pokojni Steva

Nisam je pregurao dalje od preko polovine.
Autor naslućuje finu liniju, i ništa više. Verovatno ne bih glasao za ovu priči da je na Radionici. Možda, da je u tankom krugu.
Jelte, jel' i kod vas petnaes' do pola dvanaes'?

Plut

Nije ovo loše, ima ritma i opušteno je. Volim priče o ničem posebnom.
No, mislim da je ono dopisivanje predugo trajalo. Poruke koje stižu "na telefon" mi zvuči tako gnja, mogla bi se neka lepša rečenica upotrebiti.

A Branka mi tek nije jasna, ili sam nešto propustila. Verovatno blind date, ali ne smem da tvrdim.
Tokom cele priče sam očekivala da će se Branka pojaviti još jednom ili da će se nešto u vezi sa njom dogoditi, a nije.

Perin

Da, Branka jeste loša stvar u priči. Ona nije zaokružena. Nisam je trebao imenovati. Hteo sam da bude samo marginalni lik, ali čim sam je imenovao trebao sam je još malo ubaciti u priču.

Dopisivanje porukama je bilo još duže, pa sam skratio :lol:

Stipan

Fina je ovo ideja Perine, ali nekako mi je sve nestabilno.
Jedno vreme držiš dobar ritam i onda ga presečeš nečim apsolutno nevažnim.
Zatim se opet vratiš ritmu priče, a ja imam osećaj kao da si me tresnuo u stomak.

Branka ima jako dobar potencijal kao lik. Morala je imati mnogo ozbiljniju ulogu.

Eto, toliko od mene, mada ja i nisam baš neki naročit analitičar.

Perin

Hvala svima.

Mada, moje lično mišljenje je da ste u pravu što se Branke tiče, a da to sa porukama ne kvari ritam, nego se uklapa u te igrarije između smušenog glavnog junaka i njegove....hajde da kažemo, izabranice.

Možda su te igrarije trebale biti malo kraće :)

Uglavnom, hvala svima!

saturnica

Perine, evo i ja pročitala, da čini se kao da je Branka višak ovako kako si je ubacio, ja sam očekivala neki ljubavni trokut, kad ono ništa. Ispada da je tu sasvim slučajno ili nije?.Sve u svemu... gore-dole, lijevo-desno, naprijed-nazad...dobra ti je priča!

Perin

Quote from: saturnica on 12-09-2012, 14:21:51
Perine, evo i ja pročitala, da čini se kao da je Branka višak ovako kako si je ubacio, ja sam očekivala neki ljubavni trokut, kad ono ništa. Ispada da je tu sasvim slučajno ili nije?.Sve u svemu... gore-dole, lijevo-desno, naprijed-nazad...dobra ti je priča!

Branka ima samo jedan dobar dijalog - kad kaže glavnom junaku da ima kurvanjski pogled, to je veoma lep detalj. Van toga, ona nije bitna, a trebala je da bude bitna....ili je nisam uopđte trebao ubaciti.

Još jedared - hvala.

Milosh

Quote from: Perin on 12-09-2012, 18:50:59Branka ima samo jedan dobar dijalog - kad kaže glavnom junaku da ima kurvanjski pogled, to je veoma lep detalj.

Priznaj da je to autobiografski!  :lol:
"Ernest Hemingway once wrote: "The world is a fine place and worth fighting for." I agree with the second part."

http://milosh.mojblog.rs/

Perin

Quote from: Milosh on 12-09-2012, 19:08:58
Quote from: Perin on 12-09-2012, 18:50:59Branka ima samo jedan dobar dijalog - kad kaže glavnom junaku da ima kurvanjski pogled, to je veoma lep detalj.

Priznaj da je to autobiografski!  :lol:

Kako si samo znao??? :lol:

zakk

Jel i ono sa nekupanjem autobiografski? :)
Why shouldn't things be largely absurd, futile, and transitory? They are so, and we are so, and they and we go very well together.

Josephine

ne budi govedo, zakk :)

scallop

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. - Mark Twain.

Perin

Quote from: zakk on 12-09-2012, 23:02:14
Jel i ono sa nekupanjem autobiografski? :)

Svaki se junoša pre dejta istušira! Ovaj junak se istuširao pre nego što je kren'o, ali nisam sad hteo to da pominjem! :lol:

Boban

Nisi pomenuo ni pranje zuba... neuvrljivost, brate.
Nego, da li ste primetili da u wester filmovima niko ne ide u WC.
Put ćemo naći ili ćemo ga napraviti.

raindelay

Ne pratis scenu. Baxter objasnjava:

Tissue on the Range.mov

Naravno: Real men used cactus!
I WAS ANTI-OBAMA BEFORE IT WAS COOL

Stipan

A sad nešto i o Borisovoj priči, da ne bude da samo o Perinu mislim.

Dakle, evo kako ja vidim ,,Igru krvi i prašine":

   Pošto sam prethodno pročitao njegovu priču na radionici, moram da primetim sličnost u tematici, što samo potvrđuje ono u šta sam već poodavno siguran – svako piše o onome što mu se mota po glavi. Opet jedna Borisova priča o pogibelji koju donosi prevlast strasti nad razumom. Atmosfera je O.K., mada je mogao uneti malo više dinamike u priču. Nisam baš siguran koliko je ovo priča o plesu, a koliko se tu radi o strasti i predaji.

   Ples je ovde sredstvo zavođenja, drevna sila koja na žrtvenik dovodi naivne. Hipnoza. Sasvim validno, ali drugačije od plesa kao pokreta.

   Na stranu što volim tu vestern atmosferu koja je upotrebljena kao okruženje, zgodna mala storija. Kao što rekoh, Boris mora da poradi pre svega na ritmu svojih priča i biće to sasvim O.K.

Nightflier

@Mims

Da li je moj mejl stigao na odredište?
Sebarsko je da budu gladni.
First 666

Meho Krljic

Pretpostavljam da će se u nekom trenutku pojaviti Mims sa oficijelnom objavom, ali evo ja da preliminarno prijavim da je novi Libartes, tematski manje-više posvećen apokalipsi, postavljen na uobičajenom mestu. Nisam još ništa čitao, ali u ovom broju ima ZAISTA sjajnih fotografija.

Mme Chauchat

Da, ja sam juče uzela da čitam i na nesreću počela od tvog teksta, zaboravivši na to koliko me dokazima potkrepljeno izlaganje o već započetom smaku sveta odmah dovede na ivicu samoubistva. :( Morala sam da prekinem na pola...

Melkor

Quote from: Meho Krljic on 23-12-2012, 10:40:53
Nisam još ništa čitao, ali u ovom broju ima ZAISTA sjajnih fotografija.

Ni ja, a i fotke su mi nekako, uz par casnih izuzetaka, previse hipsterske da bi mi se dopale.
"Realism is a literary technique no longer adequate for the purpose of representing reality."

Meho Krljic

Quote from: Jevtropijevićka on 23-12-2012, 11:48:49
Da, ja sam juče uzela da čitam i na nesreću počela od tvog teksta, zaboravivši na to koliko me dokazima potkrepljeno izlaganje o već započetom smaku sveta odmah dovede na ivicu samoubistva. :( Morala sam da prekinem na pola...
:oops:  Ali... druga polovina govori o igrama.

Quote from: Melkor on 23-12-2012, 12:15:18
Quote from: Meho Krljic on 23-12-2012, 10:40:53
Nisam još ništa čitao, ali u ovom broju ima ZAISTA sjajnih fotografija.

Ni ja, a i fotke su mi nekako, uz par casnih izuzetaka, previse hipsterske da bi mi se dopale.

Eh... ne znam. Meni se bar jedno 5-6 komada izuzetno dopada. Ona sa odrazom sove u staklu je MEGA!!!

Milosh

A pričate li vas dvojica o istim fotkama? I meni su, zapravo, interesantnije one što stoje pod: foto ilustracije (pomenuta sova između ostalih), od onih u rubrici fotografija, stvar ukusa valjda.

Inače, pročitao sam sve teorijske tekstove osim jednog (Prostori fikcije, prepao me je uvodni pasus krcat stručnim pojmovima iz oblasti lingvistike), i prvo mi je bilo neobično što Meho ne piše o igrama (!), a onda je i on pomenuo Balarda, kao da smo se dogovarali (!!), ali onda iz priče o knjigama sklizne u igre i tu negde shvatim da je ovo mogao da bude jedno duplo duži tekst i da bi bio još bolji tj. prelazi bi verovatno bili neosetniji, ali nema veze, zainteresovao me je za I Am Alive, mene koji sam u životu odigrao jedno 3 i po igre. Zanimljivo mi je i što se u većini tekstova traga za različitim značenjima pojma apokalipse, koja ne moraju nužno da budu negativna, a posebno u tekstu o Mileru koji je takođe vrlo zanimljiv (iako ja od Milera nisam ništa čitao). Eh da, još jedno ne preterano korisno zapažanje: u svim tekstovima koje sam pročitao (sem mog) nalazi se reč: eshatološki.  :lol:
"Ernest Hemingway once wrote: "The world is a fine place and worth fighting for." I agree with the second part."

http://milosh.mojblog.rs/

Meho Krljic

Da, pa ja u stvari pokušavam da skratim svoje tekstove, ali ovom ne bi škodilo malo veznog tkiva i jasnijeg ukazivanja šta se njime htelo reći  :oops:

A Balard je valjda neizbežan u savremenom eshatološkom diskursu  :lol: :lol:

Agota

Quote from: Milosh on 23-12-2012, 15:03:35
Zanimljivo mi je i što se u većini tekstova traga za različitim značenjima pojma apokalipse, koja ne moraju nužno da budu negativna, a posebno u tekstu o Mileru koji je takođe vrlo zanimljiv (iako ja od Milera nisam ništa čitao). Eh da, još jedno ne preterano korisno zapažanje: u svim tekstovima koje sam pročitao (sem mog) nalazi se reč: eshatološki.  :lol:

:lol:

  Super je Gagin tekst !!!
  Bila  veceras kod mene , te je takodje pohvalila tvoj  tekst, ni ona nije citala Balarda . :lol:
 

 
This is a gift, it comes with a price. Who is the lamb and who is the knife. Midas is king and he holds me so tight. And turns me to gold in the sunlight ...

Usul

Za sve posedovaoce elektronskijeh čitača od sledeće verzije programa Calibre mogu da uživaju čitajući Libartes.


https://bugs.launchpad.net/calibre/+bug/1097019
God created Arrakis to train the faithful.

Josephine

Meho, pisao si... ljubavnu priču?  :? :lol:

Meho Krljic


Josephine

onda je to neki tvoj imenjak i prezimenjak :)

Milosh

Imenjaka i prezimenjaka, a tek dvojnika, uvek ima. I ja sam nedavno čuo da postoji još neki Miloš Cvetković, koji piše muzičke kritike...

Nego, evo ga i sadržaj novog Libartesa, koji je predstavljen danas na fejsbuku...


Libartes amatoria

Sadržaj:



Reč i ljubav:

- Bojan Savić Ostojić - Kathleen

- Dejan Mujanović – Dan zaljubljenih (nije u februaru)

- Vanja Miljković – U narcisovoj zamci – jedno moguće čitanje Kafkinog Preobražaja

- Sofija Živković – Ljubavna misija po Rolanu Bartu

- Ana Arp – Motiv ljubavi u Šekspirovim dramama



Slika i ljubav:

- Boris Petrović - O ljubavi prema velikom vođi i ljubavi velikog vođe prema narodu

- Miloš Cvetković - Nepodnošljiva lakoća zaljubljivanja: Pre svitanja i Pre sumraka Ričarda Linklatera

- Uroš Smiljanić – Video-igre: Ljubav posle nasilja

- Jelena Ćirić - I tako ćemo umreti, nerazdvojeni: Vagnerova muzička drama Tristan i Izolda

- Ana Arp – Slikarstvo Edvarda Munka i pesništvo evropskog ekspresionizma



Intervjui

- Ala Tatarenko – Knjige koje nas vole dopuštaju nam da im priđemo

- Magdalena Koh – Neodređenost termina ,,žensko pismo" je štetna za recepciju tradicije



Poezija:

- Ana Marija Grbić 

- Uroš Kotlajić

- Čarna Popović

- Vladimir Vukomanović

- Ivana Maksić

- Danilo Lučić

- Milica Milosavljević



Proza:

- Igor Marojević – 25 godina ljubavi

- Nikola Teofilović –  Đul Zulejha

- Jelena Lengold – Katarza

- Tihana Gambiraža – Čuvaj me Lara

- Viktor Radonjić – Srž, Podrum

- Ana Seferović – Maja

- Dragana Matović – Rašomonska seksalica

- Uroš Smiljanić – Krivica

- Jagoda Nikačević – Gola trka



Zaljubljene misli : Svetolik Jozić

Crtež : Dragan Paunović

Slikarstvo : Ana Radojević


IX broj časopisa Libartes je temat posvećen ljubavi; sadržina sadržaja će biti objavljena za nekoliko dana!
"Ernest Hemingway once wrote: "The world is a fine place and worth fighting for." I agree with the second part."

http://milosh.mojblog.rs/

Meho Krljic

Quote from: D. on 01-03-2013, 22:21:00
onda je to neki tvoj imenjak i prezimenjak :)

Ima ih vise. Jedan je neki pozorisni glumac, jedan je veslac. Ovaj je mozda neki treci.

Josephine

eh, a tačno sam želela da pročitam tvoju ljubavnu priču. :)

Meho Krljic

Ne umem ja da pisem prozu.