• Welcome to ZNAK SAGITE — više od fantastike — edicija, časopis, knjižara....

Dajte neke dobre pretenciozne filmove ;)

Started by Dybuk, 05-08-2015, 15:00:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dybuk

Upravo sam postala svesna postojanja izvesnog ostvarenja neverovatnog naslova: A PIGEON SAT ON A BRANCH......REFLECTING ON EXISTENCE :idea:
Stanoviti Roy Andersson je izgleda napravio dobar broj umetnickih filmova, nisam gledala nijedan, medjutim gornji naslov me je fascinirao. :)

Da li pretenciozno automatski znaci i lose, u svetu filma?
U svakom slucaju, ukoliko znate za neki dobar, a pretenciozan - preporucite, prosim. :mrgreen:

Father Jape

Neko reče da mu je taj naslabiji u trilogiji.

Elem, ne znam da li bih nazvao Primer pretencioznim, ali jeste unabashedly mind-boggling.

S druge strane, mislim da se možemo složiti da je Synecdoche, New York pretenciozan.
Blijedi čovjek na tragu pervertita.
To je ta nezadrživa napaljenost mladosti.
Dušman u odsustvu Dušmana.

Dybuk

Hvala Jape.

Dve stvari; kad si pomenuo Njujork, ovo sam pokusala da gledam, ali mi nije uspelo - volim Jean Rollina medjutim Perdues Dans New York je absolutely plotless.

Vidim da je pokojni Filip Sejmor Hofman igrao u Synechodche...pa mi pade na pamet The Master iako hvaljen na vise mesta, nisam uspela da ga odgledam.

Mozda da pogledam nesto od Jodorowskog? :?: Santa Sangre gledala, solidan film.

Sta bi preporucio od Roy Anderssona?

C Q

Bilo sta od ovoga tipa -

http://www.imdb.com/name/nm2588606/

Takodje Terrence Malick.

Lose + Pretenciozno

Albedo 0

koji su to dobri ne-pretenciozni filmovi?


Dybuk

Quote from: C Q on 05-08-2015, 16:17:37
Bilo sta od ovoga tipa -

http://www.imdb.com/name/nm2588606/

Takodje Terrence Malick.

Lose + Pretenciozno
Crni Irac :mrgreen: 12 Godina Ropstva je dobar film. Shame i Hunger nisam gledala, tj Shame sam pokusala a Hunger imam na DVD-u negde, kupila zbog naslova ali sam shvatila da me tema ne zanima previse te odustala.

Cula sam da je Tree of Life robija.


Dybuk

Quote from: Pizzobatto on 05-08-2015, 16:25:48
koji su to dobri ne-pretenciozni filmovi?
Osecam da je ovo retoricko pitanje. :idea:

Daj neki (dobar) naslov Bato. :)


Mme Chauchat

Quote from: Dybuk on 05-08-2015, 15:00:15
Da li pretenciozno automatski znaci i lose, u svetu filma?
I u svetu filma i van njega, pretenciozno je ono što ima neke *neopravdane* pretenzije na kvalitet :lol:

Od pretencioznih autora koji tu i tamo ubodu neko zrno i opravdaju svoje ambicije sa velikim A, ja bih izdvojila Sokurova ("želim da budem Tarkovski umesto Tarkovskog"), Džarmana, Grineveja (The Falls! džizz!) Godara (bože, kako se taj čovek brzo srozao) i... dosta i ovo na toliku vrućinu, ne mogu još i filmove da probirem. :(

Dybuk

 xcheers

@camera, odlicno potrazicu

@Jevtropijevicka, dobar je Sokurov. Imam 'Kamen' negde, nikako da pogledam.

Super predlozi, hvala.

Albedo 0

najbolji pretenciozni film je Odiseja u svemiru, naravno

Ghoul

Quote from: Dybuk on 05-08-2015, 15:00:15
Upravo sam postala svesna postojanja izvesnog ostvarenja neverovatnog naslova: A PIGEON SAT ON A BRANCH......REFLECTING ON EXISTENCE

vrlo slab, dosadan, prazan, neduhovit...
mada, ako je tebi genijalnost kao što je Santa Sangre samo "solidan film", biće ti dobar i ovaj.
https://ljudska_splacina.com/

Dybuk

Ako mi je genijalan film samo 'solidan' onda ce mi valjda tako slab uradak biti nepodnosljiv. :) Preskocicu, hvala za komentar.

Ghoul

Quote from: Dybuk on 05-08-2015, 18:29:23
Ako mi je genijalan film samo 'solidan' onda ce mi valjda tako slab uradak biti nepodnosljiv. :) Preskocicu, hvala za komentar.

ko ne zna šta valja, kome je ono izuzetno samo okej, njemu/njoj će ono slabo biti super!
https://ljudska_splacina.com/

Dybuk

Jaka 3 (7.5/10) nije samo okej. A postoji i ono 'different strokes', pretpostavljam da u tu parolu ne verujes? :mrgreen:

camerashqiptarica

anatomy of hell ste gledali svi, ne?

kapiram da se ljudima ne dopada ali to je onaj meni vrlo watchable strain urnebesno-pretencioznog.

Dybuk

Ne. Jos se nisam upustila u Brelja univerzum, osim Plavobradog koji je prilicno los. Ovih dana sam merkala njen 'Fat Girl' (A ma Soeur!). Uzgred sam shvatila da traziti 'fat girl' na torentima i nije najpametniji potez :(

Albedo 0

ma ništa nije jasna tema, jel mi tražimo ono tipa pretenciozne drkadžije koje ubodu ko ćorava koka, ili tražimo nešto drugo?

ova jvtredefinicija je konkretnija, ako te to zanima, onda je to jopet Haneke kao etalon! 8-)


Dybuk


ridiculus

Vrlo oprezno treba pisati... V-r-l-o o-p-r-e-z-n-o. Već mi kiber-etar dva puta gutao misli. >:(

"Pretenciozan" i "dobar" nisu baš u prijateljskim odnosima. Zato što je ovo prvo površna ambicioznost, kada autor teži nečem što je van njegovih/njenih trenutnih  mogućnosti, i taj termin je uvek negativan. Moguće je biti solidan, pretpostavljam, uprkos tome, ako su drugi aspekti filma impresivni, tako da je moja opaska o "nemogućim filmovima" samo šala.
Dok ima smrti, ima i nade.

ridiculus

Neki smatraju neke Nolanove filmove pretencioznim. Pa Malikove. Pa od Aronofskog. Pa od Inaritua... Ali za mene je pravi primer 360 ili Crash (ne onaj po Balardovom romanu, već dobitnik nekoliko Oskara), koji bi da budu veća Magnolija od Magnolije. Ali to nisu dobri filmovi.

Školski primeri:
True Detective, sezona jedan, je pretenciozna I dobra serija.

True Detective, sezona dva, je pretenciozna I nedobra serija.
Dok ima smrti, ima i nade.

Albedo 0

ridikuliju je sve nula ili jedinica

mada, što bi bilo ko trošio vrijeme na ćorave koke, bolje neki topik o najboljim filmovima svih vremena

ridiculus



Quote from: Pizzobatto on 05-08-2015, 23:03:05
ridikuliju je sve nula ili jedinica

Ne, meni je većina toga negde izmedju.

Dok ima smrti, ima i nade.

Dybuk

Inaritu, pa da gde se on nadje medju pretencioznima!!! Birdman je ocenjen kao takav od vecine korisnika Imdb.  :x Pretenciozno=nisam razumeo?

ridiculus

Nisam ni mislio na Birdmana (koga nisam ni gledao) nego na Biutiful i, donekle, Babel.

Mada tu primedbu (o neshvaćenosti) Malik može da iskoristi još više od Inaritua.
Dok ima smrti, ima i nade.

Dybuk

Biutiful mozda moze da se nazove 'pretencioznim'.

Babel, 21 Gram i Amores Perros su fantasticni. Sjajan reditelj, evo sad snima novi film The Revenant sa Dikapriom.

Ygg

Napraviti film od 7 i po sati valjda spada pod pretencioznost, a postići da takav film bude remek djelo, e to je već genijalnost.

http://www.imdb.com/title/tt0111341/
"I am the end of Chaos, and of Order, depending upon how you view me. I mark a division. Beyond me other rules apply."

Dybuk

Auh. 7 sati! To je sadizam! :?

Trebalo bi mi 3-4 dana da ga odgledam. :(

Father Jape

Babel i 21 Grams su užasni. :lol:

A i ja htedoh da okačim Satantango. Meni bi trebalo bar nedelju dana...
Blijedi čovjek na tragu pervertita.
To je ta nezadrživa napaljenost mladosti.
Dušman u odsustvu Dušmana.

Mme Chauchat

Injaritu je s formalne strane sjajan, ali je odvratni moralista (bar u Amores Perros i 21 gram, posle kojih smo se pozdravili) tako da - ništa.

Pominjanje Satantanga podsetilo me je, međutim, na Angelopulosa i Glumce: http://www.imdb.com/title/tt0073800/?ref_=nm_flmg_dr_16
Angelopulos inače često ume da smara pretencioznošću, ali su mu Glumci stvarno remekdelo, veliko i tragično parče grčke istorije kroz priču o putujućem pozorištu koje izvodi neke pastirske komedije dok njegovi članovi u privatnom životu prolaze Orestiju. :-|
Manje-više svaka duga sekvenca je priča za sebe, evo npr. https://www.youtube.com/watch?v=PIDl_0mKqAg

usputni_boem

Meni "pretenciozno" znaci "umetnicki, sporo i bez mnogo dijaloga", nesto kao, na primer, Antichrist. Slicni filmovi koji mi padaju na pamet su Valhalla Rising (mada, to je Refnov film, a ti njega bese izbegavas), Dust Devil i Under the Skin (s tim sto Under the Skin nije bas toliko dobar kao ostali navedeni). Pada mi na pamet i Eraserhead, mada njega jos nisam odgledao do kraja, tako da necu da se izjasnjavam o kvalitetu (pominjem ga jer je izuzetno cenjen).

I da, u tu grupu bih svrstao i Odiseju, kao verovatno najcenjeniji spori film.

Dybuk

Pa da, uglavnom se u tom smislu i koristi. Sad, koliko je to u skladu sa znacenjem izraza, to je druga stvar.

Pitala sam se kad ce neko pomenuti von Trira :evil: jer se njegovi filmovi uglavnom cascavaju tom etiketom.

Odiseju nemam nameru da gledam, stvarno me ne zanima taj film.

taurus-jor

Zardoz, Donnie Darko. Pretenciozni, ali na svaki na svoj način dobri i gledljivi filmovi.
Pretenciozna je i Odiseja... i veličanstvena je. Gledao sam je nedavno posle mnogo vremena. Uživao beskrajno.

Ali jebeni Dogvil... kakvo pretenciozno SRANJE.
Teško je jesti govna a nemati iluzije.

http://godineumagli.blogspot.com

Ghoul

Quote from: taurus-jor on 09-08-2015, 22:44:48
Ali jebeni Dogvil... kakvo pretenciozno SRANJE.

nije tu, kao ni u mnogim drugim slučajevima, problem pretencioznost - nego ultimativni greh: DOSADA!
https://ljudska_splacina.com/

Dybuk

Dogvil je bio jedno uzbudljivo iskustvo za mene: totalno emotivno involvirana, bas me pokrenuo. 8-) Reprize nazalost nemaju isti efekat. Remek delo, bar na prvo gledanje.

C Q

Quote from: Dybuk on 09-08-2015, 23:48:15
Dogvil je bio jedno uzbudljivo iskustvo za mene: totalno emotivno involvirana, bas me pokrenuo. 8-) Reprize nazalost nemaju isti efekat. Remek delo, bar na prvo gledanje.

Takodje! Ja obozavam Larsa - a i inace, slab sam na ta modernisticka izmotavanja.

taurus-jor

Dosadaaaaaa, sve se saopštava unapred sa onim poglavljima. Jedini uspeh ovog filma su poslednjih 15-20 minuta, kad je Nikol Kidmen dobila akutni popizditis, porokala svoje mučitelje i shvatila da je njen tatica sve vreme bio u pravu. E jebem ti film čiji je ključni uspeh to što se u njemu napokon nešto dogodilo.
Teško je jesti govna a nemati iluzije.

http://godineumagli.blogspot.com

Ghoul

Quote from: taurus-jor on 10-08-2015, 01:11:06
jebem ti film čiji je ključni uspeh to što se u njemu napokon nešto dogodilo.

da, zvuči ko II sezona tru detektiva. :)
https://ljudska_splacina.com/

džin tonik

svi koji vole dogville i nije im dosadan tvrde da u njemu vide vrhunsku obradu problematke danasnje feministkinje koja ne funkcionira ni na kratke staze bez oslonca na muskarca, jake smjernice.
ali mi smo to znali, film je za curice, pa tako i beskrajno dosadan. onako, nema novih spoznaja pa ni kvalitetne radnje. iz raznih perpektiva snimis kako dva sata pada dosadna kisha, na kraju ubacis kako dva puta sijevne, blago zagrmi i eto ti filma. 0 bodova!

Truman

Quote from: Dybuk on 05-08-2015, 16:32:20
Quote from: C Q on 05-08-2015, 16:17:37
Bilo sta od ovoga tipa -

http://www.imdb.com/name/nm2588606/

Takodje Terrence Malick.

Lose + Pretenciozno
Crni Irac :mrgreen: 12 Godina Ropstva je dobar film. Shame i Hunger nisam gledala, tj Shame sam pokusala a Hunger imam na DVD-u negde, kupila zbog naslova ali sam shvatila da me tema ne zanima previse te odustala.

Cula sam da je Tree of Life robija.



Shame je dobra drama, a Tree of life je zanimljiv brainstorming film...
A od pretencioznih mislim da je kralj Bergman...
Ja da valjam ne bih bio ovde.

Ghoul

https://ljudska_splacina.com/

Dzimi Gitara

Quote from: Truman on 10-08-2015, 15:11:31
A od pretencioznih mislim da je kralj Bergman...

Pretencioznost je kad pokušaš da dohvatiš neku visokoparnu temu, ali ipak si joj nedorastao i ostaneš kratak, pa svi kažu vidi ovoga što hoće da ispadne pametan u društvu. Dakle, Bergman nikako nije bio pretenciozan, iako je pucao na uzvišene teme.

Ima i ona pretencioznost kada uspeš da zavaraš većinu i da oni stvarno pomisle da si pametniji nego što jesi. To se obično postigne nekim trikovima, koji su već po sebi kvalitet, jer je potrebna veština. Mislim da se u ovom topiku traže upravo takvi filmovi. Odiseja je recimo sjajan primer - divan film i neverovatno pretenciozan. No, većina će biti spremna da se posvađa ako im kažeš da je tu Kjubrik nešto podvalio.
Kamenje iz džepova http://kamenje.blogspot.com/

Albedo 0

pa vidiš da tvrde da se u Odiseji actually nešto desilo, dok se u Dogvilu ništa ne dešava :)

Dzimi Gitara

Quote from: Pizzobatto on 10-08-2015, 17:38:40
pa vidiš da tvrde da se u Odiseji actually nešto desilo, dok se u Dogvilu ništa ne dešava :)


Dogvil mi je bio ok, ali davno sam ga gledao, ima skoro deset godina. U vreme kada mi se Fon Trir više sviđao nego danas.
(Ne računam Breaking the Waves, koji je za sva vremena.)
Morao bih da ga repriziram da bih dao sud o njegovoj pretencioznosti. Odiseju sam reprizirao pre petnaestak dana.
Kamenje iz džepova http://kamenje.blogspot.com/

Truman

Quote from: Dzimi Gitara on 10-08-2015, 17:24:50
Quote from: Truman on 10-08-2015, 15:11:31
A od pretencioznih mislim da je kralj Bergman...

Pretencioznost je kad pokušaš da dohvatiš neku visokoparnu temu, ali ipak si joj nedorastao i ostaneš kratak, pa svi kažu vidi ovoga što hoće da ispadne pametan u društvu. Dakle, Bergman nikako nije bio pretenciozan, iako je pucao na uzvišene teme.

Ima i ona pretencioznost kada uspeš da zavaraš većinu i da oni stvarno pomisle da si pametniji nego što jesi. To se obično postigne nekim trikovima, koji su već po sebi kvalitet, jer je potrebna veština. Mislim da se u ovom topiku traže upravo takvi filmovi. Odiseja je recimo sjajan primer - divan film i neverovatno pretenciozan. No, većina će biti spremna da se posvađa ako im kažeš da je tu Kjubrik nešto podvalio.

Dobro, ako je to definicija pretencioznosti onda Bergman svakako ne spada u tu grupu.
Ja da valjam ne bih bio ovde.

Dzimi Gitara

Možda ja grešim, ali mislim da je jasna semantička razlika između ,,pretendovati" i ,,ostvariti".
Kamenje iz džepova http://kamenje.blogspot.com/

džin tonik

bas si nesto mislim, opet izmicu najbolji naslovi: partizanski crno-bijeli, nob, agitprop, mirko i slavko stajl, razne diletantske post-yu dijareje... plus one stare ceske drame. doslovno najpretencioznije silovanje kinematografske umjetnosti, definicija par exellence.

Dybuk

Quote from: ridiculusNeki smatraju neke Nolanove filmove pretencioznim

Da ne bih otvarala novu temu a search mi ne daje nijednu o Nolanu, sta je fora sa ovim tipom? Mislim ima rabid fanbojse, koji ga nesto ludacki hvale a drugi ga opet napadaju. Jel moze neko da objasni u cemu je caka, ja pogledala mozda par njegovih filmova, a ostalo je van moje sfere interesovanja. Najbolji zivi reditelj ili najgori zivi reditelj? Ili samo napucani prosek? Koja je tacno dilema ovde: ljubitelji (art) filma vs ljubitelji blokbastera or what?

Ygg

Quote from: Dybuk on 27-08-2015, 17:40:35
Najbolji zivi reditelj ili najgori zivi reditelj?

Po meni, bez ikakve dileme, ubjedljivo najbolji reditelj mlađe generacije. Meni je svaki njegov film odličan, mada su mi stariji filmovi uglavnom draži.

Ovako bih rangirao njegove filmove, od najboljeg ka najslabijem (mada mi je i taj najslabiji odličan):
1. Memento
2. Following
3. The Prestige
4. Betmen trilogija (drugi dio mi je najbolji, a prvi najslabiji)
5. Insomnia
6. Interstellar
7. Inception
"I am the end of Chaos, and of Order, depending upon how you view me. I mark a division. Beyond me other rules apply."

Dybuk

Ok, hvala Ygg. Pitala sam se zasto je generisao bas toliko ostrascenu bazu fanova.
Pogledala Memento i Insomniu, oba su mi se dopala. Ali sam uopste uzev ravnodusna prema njegovom opusu.