• Welcome to ZNAK SAGITE — više od fantastike — edicija, časopis, knjižara....

TRIBINA "BUDUĆNOST VEŠTAČKE INTELIGENCIJE"

Started by zakk, 14-06-2013, 15:54:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.



džin tonik

Čovečanstvo u strahu: Spremite se, dolaze valkire VIDEO

QuoteAmeričke vazduhoplovne snage razvile su novu vrstu drona veličine malog aviona koji će moderno ratovanje uvesti u novu dimenziju zastrašujućeg.

Nova letelica "XQ-58A valkire" nije samo bespilotna nego njom u potpunosti upravlja veštačka inteligencija, pa je sposobna potpuno samostalno da obavlja niz različitih borbenih zadataka.

Te valkire samostalno će donositi odluke u vazdušnim bitkama, koordinirati se, detektovati ciljeve i uništavati ih, ili pak obavljati sofisticirane izviđačke ili obaveštajne operacije. 

Činjenica da je nova serija eksperimentalnih dronova, kojima upravlja veštačka inteligencija, već uzletela bok uz bok s najnaprednijim američkim borbenim avionima govori nam da budućnost ratovanja stiže brže...

"U suštini, bespilotna letelica sledeće generacije valkira je...

(...)

dark horse

Sve je više dokaza da su Pravoslavlje izmislili Hrvati da zajebu Srbe!!

Meho Krljic

Za budućnost ćemo još da vidimo, ali SADAŠNJOST veštačke inteligencije je dosta užasna. Košarkaš Brandon Hunter je umreo sa 42 godine a MSN sajt, dakle, sajt na kome Majkrosoft objavljuje vesti i izigrava njuz portal je objavio tekst sa ovim naslovom:






Naravno, Majkrosoft je to obrisao kada je tviter krenuo da se sprda, ali... Da li je jebeno moguće, što bi rekao Nikola Vranjković,
da se ova vrsta automatizacije smatra ikako poželjnom? A ovako je beskorisna...

dark horse

Sve je više dokaza da su Pravoslavlje izmislili Hrvati da zajebu Srbe!!


dark horse

Nisu, ali imali su Džidu Krišnamurtija.

Umro je naredne godine.
Sve je više dokaza da su Pravoslavlje izmislili Hrvati da zajebu Srbe!!

Father Jape

Blijedi čovjek na tragu pervertita.
To je ta nezadrživa napaljenost mladosti.
Dušman u odsustvu Dušmana.

Meho Krljic

Heh, anketu sigurno nije pravila veštačka inteligencija jer ima gomilu grešaka u kucanju.  :lol:

mac

Pitaju da predvidimo budućnost, a nisu postavili vremenski okvir. Pa, za 100, 300, 1000 godina Srbija će verovatno biti tehnološki spremna da se uhvati ukoštac sa veštačkim inteligencijama.


Ili je biti neće.

Meho Krljic

Zašto brinuti o tome kako će vas AI upropastiti u budućnosti kada tu budućnost verovatno nećete doživeti jer će vam AI danas uskratiti zdravstvenu zaštitu:

UnitedHealth uses AI model with 90% error rate to deny care, lawsuit alleges

mac

Članak opisuje najbitnije napretke u računarskim naukama u prošloj godini, ali najviše napretka je bilo u vezi sa veštačkom inteligencijom, pa zato stavljam ovde. A i nemamo posebnu temu za ovako nešto.

2023's Biggest Breakthroughs in Computer Science


Meho Krljic

Smoriću sa Korijem Doktorovim AL KAD ČOVEK OVAKO PROŽIMA:

The REAL AI automation threat to workers


Mislim, ovo je negde već napisao ali vredi da se podvuče jer je genijalno:


QuoteThe "X-risk" of the spicy autocomplete chatbot waking up and using its newfound sentience to turn us all into paperclips is nonsense. Adding words to the plausible sentence generator doesn't turn it into a superintelligence for the same reason that selectively breeding faster horses doesn't lead to locomotives.


Meho Krljic

Da ne bude samo Kori Doktorov, evo Roberta Evansa koji piše vrlo opirnu reportažu sa recentnog CES-a i ukazuje na to da promovisanje veštačke inteligencije neretko ima odlike kulta. Evans je sjajan lik, sećate ga se možda sa Crackeda, iz Belling Cata ili možda slušate njegov podkast Behind the Bastards. Kako god, ovo je zanimljiv tekst:


The Cult of AI

Meho Krljic

Budućnost veštačke inteligencije je na neki način već prošla... bar u smislu vrednosti deonica kompanija koje se bave razvoje AI-ja



AI Companies Lose $190 Billion After Dismal Financial Reports

A što je verovatno dobro jer će umesto firmi koje se klade na avanturistički nastrojene investitore i poturaju im razne šarene laže pod nos, AI dalje nastaviti da razvijaju ljudi sa manje "tržišnim" mentalitetom...

Truman

Polako Meho, stanje na berzi je promenljivo.
"Do what thou wilt shall be the whole of the Law." A.C.

Meho Krljic

Naravno, naravno, ali 190 milijardi dolara je značajan pad vrednosti stoka.  Verovatno dovoljan da promeni način razmišljanja investitora na duži rok. S obzirom na to koliko AI zahteva sredstava u ovom trenutku a daje slabe prinose, nadam se da će stvari da se permanentno promene i da će percepcija AI-ja da dođe u zdraviji položaj.

Truman

Možda, kad ljudi shvate/pomisle/poveruju da nema ništa od generalne veštačke inteligencije.

Inače, jedna anegdota. Čitam na linkedinu da jedna država Kariba prihoduje mesečno 3M dolara jer ima domen .ai ako me razumete.
"Do what thou wilt shall be the whole of the Law." A.C.

mac

Možda se sećate kad su otpustili Sama Altmana iz OpenAI, pa ga par dana kasnije vratili, i nikome ništa nije bilo jasno. Elon Musk je upravo tužio OpenAI, i ovaj video objašnjava tužbu, i šta se tu dešavalo, ako su navodi u tužbi istiniti.

BREAKING: ELON MUSK OPEN AI BOMBSHELL "AGI Achieved Internally", Q-STAR, Lawsuit to DISSOLVE OpenAI

Meho Krljic

Teachers are embracing ChatGPT-powered grading

Ovo je onako, naš distopijski, pogotovo kad znamo da i učenici verovatmo u nekom broju koji je veći od nule  koriste ChatGPT da napišu domaće zadatke. AI ocenjuje samu sebe a nastavnici i učenici su bizarni biološki šum u sredini.

lilit

ChatGPT sigurno ocenjuje pravednije i bolje od 90% mojih kolega, a u gimnazijama je sigurno još gore. I u tome je sav horor današnjice. A moguće da sam i ja porasla u gadnu babu
That's how it is with people. Nobody cares how it works as long as it works.

dark horse

ChatGPT, tj. AI će svakako zameniti sve te nastavnike i profane u budućnosti, jer su za edukaciji nenadmašan alat, tako da je lepo što se oni sa tim slažu i što će ta tranzicija proći glatko.
Sve je više dokaza da su Pravoslavlje izmislili Hrvati da zajebu Srbe!!

Truman

Quote from: dark horse on 09-03-2024, 10:51:01
ChatGPT, tj. AI će svakako zameniti sve te nastavnike i profane u budućnosti, jer su za edukaciji nenadmašan alat, tako da je lepo što se oni sa tim slažu i što će ta tranzicija proći glatko.

Ma kakvi. Ništa ne može da zameni živu reč i čoveka. Taj AI hype će da splasne vrlo brzo kad postane jasno koji su limiti, i u tehničkom i u pedagoškom smislu.
"Do what thou wilt shall be the whole of the Law." A.C.

mac

Ljudi su se i ranije učili bez tuđe pomoći. Zato imamo reč "samouk". Ako imaš knjigu koja sve lepo objasni onda šta će ti profesor?

Truman

Quote from: mac on 10-03-2024, 01:06:10
Ljudi su se i ranije učili bez tuđe pomoći. Zato imamo reč "samouk". Ako imaš knjigu koja sve lepo objasni onda šta će ti profesor?

Nije slučajno smišljeno predavanje. Živa reč bolje objasni tematiku i lakše uđe u glavu. Ne objasni ti knjiga sve lepo.
"Do what thou wilt shall be the whole of the Law." A.C.

Petronije

Quote from: mac on 10-03-2024, 01:06:10
Ljudi su se i ranije učili bez tuđe pomoći. Zato imamo reč "samouk". Ako imaš knjigu koja sve lepo objasni onda šta će ti profesor?
Nisam siguran jel troluješ ili si ozbiljan? Ne funkcioniše svačiji mozak na isti način. Jedna osoba može lako shvatiti knjigu, dok druga teško ili nikako, bez pomoći profesora-pedagoga koji će prepoznati i primeniti neki drugi pristup, koji će određenom učeniku, a često i grupi učenika, više odgovarati. Knjiga je odlična kao pomoćno sredstvo kada je već glava napunjena znanjem, ali da učiš "na suvo" iz knjige? Svaka čast ko može, nisam siguran da su takvi ljudi većina, mada svakako postoje.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


dark horse

Podcenjujete generacijsko prenošenje znanja. Koja jeste neka vrsta žive pomoći, ali nije predavanje.

Dete neće naučiti o mobilnim telefonima i veštačkoj inteligenciji ni od učitelja/nastavnika ni od roditelja, pokazaće mu drugi napredniji vršnjaci. To su "profesori" novih generacija.

Sve se danas uči ili tako, ili sa youtube videa. Mladi tako uče dosta brže nego što smo mi i naše generacije i brže stižu u taj stupanj kada je glava napunjena, o kojem piše Petronije.

Mi smo u zapećku što se tiče učenja i novih tehnologija, a ne oni.

To što Truman i Petronije pišu svakako važi za nas matore, ali mi izumiremo, a sa nama i ta problematika. Tako da primedbe stoje, ali su nebitne. :lol:
Sve je više dokaza da su Pravoslavlje izmislili Hrvati da zajebu Srbe!!

Meho Krljic

Petronije ispravno pominje reč "pedagogija". Škola ne služi samo da se usvoji znanje, njena svrha (idealno, naravno) treba da bude razvijanje metodičnog pristupa usvajanju znanja i razvijanju kritičkog mišljenja koje će to znanje da onda koristi na "kvalitetan" način, sve to unutar jednog kolektivnog socijalnog miljea u kome imate i učenike sa više i učenike sa manje kapaciteta gde će (opet idealno) oni sa slabijim kapacitertom i oni sa jačim biti identifikovani i svaki dobiti dopunske/ dodatne opcije da unaprede znanje i veštine.

AI učenje naravno, na ovom ili bilo kom nama u ovom trenutku vidljivom stadijumu razvoja ne može da to radi i nije ni dizajnirano za to.

A "učenje sa jutjuba" ili tiktoka je apsolutno jedna od velikih prednosti koje danas imamo svi (ne samo deca*) ali i ovde treba da imamo na umu da čovek tu uglavnom traži ono što zna da ne zna, dok škola i pedagoški pristup treba da osobi pomognu da nauči i ono što ne zna da ne zna a potrebno je i na individualnom i na društvenom planu. Da kažem to ovako: znam mnogo klinaca koji su učeći programiranje sa interneta postali solidni "script kiddies" ali ni jednog koji je postao softverski inženjer. Mislim, ima njih, da ne bude zabune, ali ni slučajno u dovoljnoj meri da bismo neformalno učenje smatrali dobrom zamenom za formalno.

*evo, ja, koji u životu nisam pipnuo Linux, poslednjih nekoliko dana vešto baratam novim skupim komadom hardvera koji je na Linuxu jer postoji gomila tutorijala i objašnjenja za sve što pomislim da mi treba

lilit

da bi (prosečan) čovek učio s neta (čitajući i gledajući), morao bi da ima odgovarajuće predznanje šta je relevantno a šta nije. takvi kursevi trenutno postoje, al merimo ih u promilima. plus, za većinu zanimanja ništa bez eksperimentalnih i pokaznih vežbi.

premda i ovo što sad imamo rađa lekare koji ladno i ozbiljno pričaju o "immunity gaps" kao posledici kovida. tako da...nema nam spasa.

mislim da je negde suština u "kako i kojim obrazovanjem doći do ljudi koji znaju gde im ekspertiza prestaje".
That's how it is with people. Nobody cares how it works as long as it works.

tomat

Quote from: dark horse on 09-03-2024, 10:51:01
ChatGPT, tj. AI će svakako zameniti sve te nastavnike i profane u budućnosti, jer su za edukaciji nenadmašan alat, tako da je lepo što se oni sa tim slažu i što će ta tranzicija proći glatko.

ChatGPT može da bude koristan ako se već poseduje neko domensko znanje, u suprotnom je, bar prema mom iskustvu, pun rupa.

Quote from: mac on 10-03-2024, 01:06:10
Ljudi su se i ranije učili bez tuđe pomoći. Zato imamo reč "samouk". Ako imaš knjigu koja sve lepo objasni onda šta će ti profesor?

Evo baš u poslednje vreme pregršt samoukih, a sve su stigli da nauče, od astronomije, virusa i imunizacije, do geopolitike.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics: even if you win, you're still retarded.

Petronije

Quote from: Meho Krljic on 10-03-2024, 07:26:39

A "učenje sa jutjuba" ili tiktoka je apsolutno jedna od velikih prednosti koje danas imamo svi (ne samo deca*) ali i ovde treba da imamo na umu da čovek tu uglavnom traži ono što zna da ne zna, dok škola i pedagoški pristup treba da osobi pomognu da nauči i ono što ne zna da ne zna a potrebno je i na individualnom i na društvenom planu. Da kažem to ovako: znam mnogo klinaca koji su učeći programiranje sa interneta postali solidni "script kiddies" ali ni jednog koji je postao softverski inženjer. Mislim, ima njih, da ne bude zabune, ali ni slučajno u dovoljnoj meri da bismo neformalno učenje smatrali dobrom zamenom za formalno.

*evo, ja, koji u životu nisam pipnuo Linux, poslednjih nekoliko dana vešto baratam novim skupim komadom hardvera koji je na Linuxu jer postoji gomila tutorijala i objašnjenja za sve što pomislim da mi treba

Ovo su mudre i tačne reči. Ja npr. dosta koristim udemy, imam popriličan broj plaćenih kurseva, a često skinem i piratizovane da vidim da li mi odgovaraju. Uglavnom mi služe kad želim nešto samoinicijativno da naučim, ili da popunim neke "rupe".

Ali u jednom trenutku, kada sam imao loše plaćen posao i dosta vremena, pomislio sam kako ću postati programer i dodatno frilensovati za pare, jer mi sve to relativno dobro ide i uvek me je privlačilo. Učio sam i učio, ali sve je to previše rasplinuto i široko. Pritom nemaš neki program učenja, već učiš gomilu nabacanog gradiva, gde već na pola zaboraviš ono sa početka jer nemaš vežbe, kolokvijume, ispite, obavezu izrade seminarskih radova gde sve to što si učio iznova ponavljaš i primenjuješ,  niti nekog da te vodi i savetuje (ovo sam shvatio tek kasnije kada sam ipak upisao strukovne studije). Naravno, sve što sam naučio mi je posle nemerljivo pomoglo u školi, čak i pomalo na poslu kasnije, ali nikad zaista nisam postao "softverski inženjer" čitajući knjige i učeći sa udemy, ili nedaj bože zaradio neke pare od toga.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

Krsta Klatić Klaja

šta će mi bogatstvo i svecka slava sva kada mora umreti lepa Nirdala

Petronije

Mi Srbi sve te piraCke sajtove držimo u malom prstu, nema potrebe da se dovijamo sa AI. [emoji16]

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


dark horse

Quote from: tomat on 10-03-2024, 09:16:39
Quote from: dark horse on 09-03-2024, 10:51:01
ChatGPT, tj. AI će svakako zameniti sve te nastavnike i profane u budućnosti, jer su za edukaciji nenadmašan alat, tako da je lepo što se oni sa tim slažu i što će ta tranzicija proći glatko.

ChatGPT može da bude koristan ako se već poseduje neko domensko znanje, u suprotnom je, bar prema mom iskustvu, pun rupa.

Oko toga ima jedan catch. Koji možda nije sasvim očigledan.

Prvo, gotovo sve što ChatGPT ima rupe možeš lako razrešiti skrećući mu pažnju na te rupe, nakon čega on koriguje svoj odgovor.

Drugo, to je ekspertski sistem. Time što ga ispravljaš on zapravo uči. Uči vezano za tu konkretnu sesiju koju imaš sa njim, a uči i generalno, od svakog ko ga koriguje i skuplja novo ekspertsko znanje. Razvija se bukvalno sve vreme samim korišćenjem. I u svakoj novoj iteraciji sve je savršeniji.

Nedavno sam naleteo na neki tekst, bilo valjda na B92, gde se opet izmišljaju neke terorije zavere, tipa nijedan stručnjak ne razume baš do kraja kako zapravo AI funkcioniše.

Što je daleko od istine. Teorije za to su u celosti smišljene još 60tih i 70tih prošlog veka. Samo je nedostajala infrastruktura da se sve sprovede u delo.
Sve je više dokaza da su Pravoslavlje izmislili Hrvati da zajebu Srbe!!

Petronije

Skoro me je ceo dan zavlačio oko nekog programskog koda, neće sve sam da napiše iako sam mu dao sve potrebne informacije. Sve mi izbacuje neke segmente, pa kao da ja završavam, iako sam mu više puta vrlo jasno stavljao do znanja šta mi treba. Na kraju sam batalio i napisao sа́m.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


dark horse

Quote from: Petronije on 10-03-2024, 12:53:53
Naravno, sve što sam naučio mi je posle nemerljivo pomoglo u školi, čak i pomalo na poslu kasnije, ali nikad zaista nisam postao "softverski inženjer" čitajući knjige i učeći sa udemy, ili nedaj bože zaradio neke pare od toga.

A tek ne bi postao da si slušao predavanja na fakultetu. :)

Programiranje je tehnički posao koji se ne uči na fakultetu ili na kursevima, već u praksi.

Pre bi naučio programiranje sam sa ChatGPT.

Najveće iskušenje sa programiranjem i nije da li možeš da naučiš sve to, već da li si u stanju da provedeš vreme za kompom rešavajući složene probleme ili si neko ko za kompom ne može da sedi dugo. Ako si ovo drugo, onda cela priča sa programiranjem pada u vodu, jer taj "test" nikada nećeš položiti, bez obzira koliko programerskih zadataka naučiš da rešiš.

Quote from: Petronije on 10-03-2024, 18:14:24
Skoro me je ceo dan zavlačio oko nekog programskog koda, neće sve sam da napiše iako sam mu dao sve potrebne informacije. Sve mi izbacuje neke segmente, pa kao da ja završavam, iako sam mu više puta vrlo jasno stavljao do znanja šta mi treba. Na kraju sam batalio i napisao sа́m.

Preplati se na ChatGPT 4.0, u njemu imaš mogućnost da sam kreiraš različite AI po svojim instrukcijama. To ti je 20 dolara mesečno. Zadaj mu u instrukcijama da ti za svako tvoje pitanje daje kompletne primere koda.

Evo, npr. jedne kompleksne Java aplikacije koju sam ja što napisao što izgenerisao preko ChatGPT prošle nedelje, sa gomilom Javadoc/OpenAPI komentara i JUnit testova, uglavnom da istestiram neke napredne mogućnosti JDK 21:

https://github.com/mholclajtner/booking-system/tree/master

Potrošio sam okvirno neka 3-4 radna dana za sve ovo, uglavnom radeći za vikend ili posle posla, verovatno bi mi trebalo dosta više vremena bez ChatGPT.
Sve je više dokaza da su Pravoslavlje izmislili Hrvati da zajebu Srbe!!

dark horse

Dobar sajt na koji sam naleteo pre neki dan, na temu Softverskog Inženjerstva i AI:

Will AI replace Software Engineers?

QuoteAI's role in software engineering

AI is rapidly transforming this field by automating tasks such as testing and debugging and improving efficiency by analysing code for vulnerabilities and suggesting improvements. It also has the potential to develop more intelligent and sophisticated software.

Here are some of the key areas where AI is having an impact on software engineering:


  • Code generation and completion
  • Code review and testing
  • Debugging and problem-solving
  • DevOps and automation - Provisioning infrastructure, deploying code, and monitoring the performance of apps.
  • Create intuitive user interfaces
  • Software maintenance

As you can see, It's evident that AI's usage in software engineering is still in its nascent stage and is mainly beneficial for basic and repetitive tasks. So, it's unlikely that AI will replace high-value software engineers skilled in building complex and innovative software anytime soon.
Sve je više dokaza da su Pravoslavlje izmislili Hrvati da zajebu Srbe!!

Petronije

Mogu dugo da sedim za kompom ali moj programerski voz je odavno prošao. Sad čačkam malo web dizajn, čisto iz radoznalosti, prilično je zanimljivo jer ima svega po malo. A zaboravio sam skroz na plaćeni GPT, čak sam ga i imao par meseci, ali nisam ga koristio za javu već za seminarske radove. [emoji16]

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

dark horse

Pripremaš se da slažeš Lego kockice u Figmi? :lol:

Web dizajn ti se u većim firmama svodi uglavnom na to, a sve ostalo na frontu je programiranje, znači neki Javascript frejmvork tipa React, Anguar, Vue, sa poznavanjem Javascripta/Typescipta, CSS-a, HTML-a.

Iskreno, mislim da je Java lakša. A ako ti je dosadila, probaj možda Python.
Sve je više dokaza da su Pravoslavlje izmislili Hrvati da zajebu Srbe!!

Petronije

Ma duga priča, da ne davimo temu, posao mi nema veze sa tim, trebalo mi je za nešto drugo, pa sam se zainteresovao. Nisam još došao do programiranja, još uvek radim css (neki kao napredni nivo) ali uskoro prelazim na js, a verovatno ću da čačnem i backend (php i baze koje sam već malo radio kroz javu), pa ću videti kad će da dosadi. Zanimljiv je web, sve što radiš se odmah vidi, javu sam gulio a da sam godinu dana buljio u crni ekran i obojena slova, i to me je verovatno i ubilo u pojam. [emoji16] Ovde mi sve nekako ima početak i kraj, osmisliš dizajn sajta, sadržaj, i onda radiš na tome dok učiš. Makar iz ove perspektive što sam malo čitao o tome i iz ovog što sam naučio do sada mi tako izgleda.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

Truman

Neformalno obrazovanje, youtube isl nikako ne može da zameni formalno. Formalno obrazovanje ti daje jasan program šta treba da se uči i na koji način, nismo mi sami dovoljno upoznati sa tematikom da bismo sami sebi napravili program nastave. Što se tiče dece u osnovnoj i srednjoj oni tek nemaju pojma i da ih neko pita ne bi učili ništa. Škole će zato i ubuduće biti neophodne.
"Do what thou wilt shall be the whole of the Law." A.C.

dark horse

Ko je rekao da ćeš sam da praviš program nastave? Praviće ti AI, kao i sve ostalo.

Ali, shvatam tvoju poentu, nije taj stepen odgovornosti moguć u nižim razredima, gde je uglavnom smisao školstva da se brine o deci u vreme dok su roditelji na poslu.

Sistem verovatno u budućnosti uopšte neće želeti da se bavi time, kao što vidimo da sve manje želi da se bavi zdravstvom, npr., to će verovatno roditelji sami morati da obezbede.
Sve je više dokaza da su Pravoslavlje izmislili Hrvati da zajebu Srbe!!

tomat

Quote from: dark horse on 10-03-2024, 15:08:51
Quote from: tomat on 10-03-2024, 09:16:39
Quote from: dark horse on 09-03-2024, 10:51:01
ChatGPT, tj. AI će svakako zameniti sve te nastavnike i profane u budućnosti, jer su za edukaciji nenadmašan alat, tako da je lepo što se oni sa tim slažu i što će ta tranzicija proći glatko.

ChatGPT može da bude koristan ako se već poseduje neko domensko znanje, u suprotnom je, bar prema mom iskustvu, pun rupa.

Oko toga ima jedan catch. Koji možda nije sasvim očigledan.

Prvo, gotovo sve što ChatGPT ima rupe možeš lako razrešiti skrećući mu pažnju na te rupe, nakon čega on koriguje svoj odgovor.

Drugo, to je ekspertski sistem. Time što ga ispravljaš on zapravo uči. Uči vezano za tu konkretnu sesiju koju imaš sa njim, a uči i generalno, od svakog ko ga koriguje i skuplja novo ekspertsko znanje. Razvija se bukvalno sve vreme samim korišćenjem. I u svakoj novoj iteraciji sve je savršeniji.

Nedavno sam naleteo na neki tekst, bilo valjda na B92, gde se opet izmišljaju neke terorije zavere, tipa nijedan stručnjak ne razume baš do kraja kako zapravo AI funkcioniše.

Što je daleko od istine. Teorije za to su u celosti smišljene još 60tih i 70tih prošlog veka. Samo je nedostajala infrastruktura da se sve sprovede u delo.

ja koristim ovu besplatnu verziju, i tu mi iskustvo govori da slabo uči. ja pitam jedno on govori drugo, kad mu skrenem pažnju on kao jao jeste, a onda kada pitam ponovo vraća se opet na prvi odgovor.

krenuo nešto da istražujem, on mi da neke podatke, reko jel možeš da me uputiš na knjige koje su referentne iz oblasti, da mi 5 naslova koje nigde ne mogu da nađem, reko daj linkove na amazon, uredno da linkove koji ne vode nigde, reko nema ništa daj ISBN brojeve, da brojeve koji ne postoje, i sve vreme se izvinjava što greši :(
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics: even if you win, you're still retarded.

dark horse

Da, tu je malo statičan. Plašim se da ćeš sve eksterne stvari koje želiš da referiše morati ti sam da mu proslediš. Ako ga nafiluješ sam sa podacima koje želiš da upotrebi (i to ne u formi linkova već formi teksta ili screenshotova sa tekstom, u verziji koja se plaća) to će hendlovati zadovoljavajuće dobro, ako ne iz prve onda iz par iteracija. Ali, i to sa njegovim i tvojim korekcijama je brže nego što bi tebi trebalo sve iz početka.

Koliko se ja sećam on uopšte i nema opciju korišćenja stvari sa interneta (browsing) u besplatnoj verziji, već samo podataka sa kojim je nafilovan pre godinu ili dve. Tako da mi nije baš ni najjasnije šta si uopšte i pokušao.
Sve je više dokaza da su Pravoslavlje izmislili Hrvati da zajebu Srbe!!

tomat

ha, juče odem ja to da proverim, pitam jer Akira Toriyama još uvek žiš, i izađe prvo oznaka browsing the web, a onda mi kaže da je vest na webu da je umro :lol:

Quote from: dark horse on 11-03-2024, 12:28:30
Da, tu je malo statičan. Plašim se da ćeš sve eksterne stvari koje želiš da referiše morati ti sam da mu proslediš. Ako ga nafiluješ sam sa podacima koje želiš da upotrebi (i to ne u formi linkova već formi teksta ili screenshotova sa tekstom, u verziji koja se plaća) to će hendlovati zadovoljavajuće dobro, ako ne iz prve onda iz par iteracija. Ali, i to sa njegovim i tvojim korekcijama je brže nego što bi tebi trebalo samom iz početka.

pa kažem ja, ako poseduješ domensko znanje, onda može da bude dosta koristan (mislim, to je slučaj sa tumačenjem bilo koje informacije koju pročitaš, što, recimo, ravnozemljaši i antivakseri ne kontaju), jer možeš odmah da proceniš kontekst i kvalitet informacija koje ti je dao, ako toga nema može da se luta onoliko.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics: even if you win, you're still retarded.

mac

ChatGPT 3.5 ima vrlo ograničenu upotrebnu vrednost. Ja ga koristim kao malo napredniji Google. Ali on je besplatan, a svi drugi se plaćaju. ChatGPT 4 je bolji, ali sada je izašao i neki Claude koji šije i taj ChatGPT 4, i to ga najviše šije baš u programiranju. Claude postoji u tri varijante: Haiku, Sonnet, i Opus. Ovaj Opus je majka, a jedini problem je što nije dostupan za Srbiju :)

scallop

Шта ако кажем да АИ није вештачка интелигенција него НП - накнадна памет?

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. - Mark Twain.